שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » סרבן גט: יש מה לעשות
יעוץ מקצועי
סרבן גט הוא מקרה בו הבעל מסרב לתת גט לאישה למרות שבית הדין הרבני חייב את הבעל לתת את הגט
תגיות:
| צילום: FREEPIK

אך כבר בתחילת המאמר יש לציין כי סרבנות גט של הבעל לתת את הגט לאישה רק בגלל שהאישה מבקשת את הגט, אינה נחשבת כסרבנות גט, רק במקרה שישנה החלטה חלוטה על חיוב הבעל לתת את הגט, וסרבנות של הבעל לתת את הגט תיחשב כבעל סרבן גט.

איך מתמודדים עם סרבן גט

כנגד סרבן גט ניתן להפעיל מספר סנקציות, כאשר חלקם הינם סנקציות קלות יחסית, וישנם סנקציות קשות יותר. הסנקציה החמורה ביותר הוא הוצאת צו מאסר כנגד הבעל הסרבן גט, מדובר בסנקציה חמורה וקשה אשר לא במהרה בית הדין הרבני יפעיל אותו. מאידך ישנן סנקציות קלות יחסית כגון צו עיכוב יציאה מהארץ או עיקול או שלילת רישיון נהיגה. צריך לדעת כי הפעלת רמת הסנקציה כנגד סרבן הגט משתנה גם בהתאם לעילת הגירושין שהאישה הציגה בתביעת הגירושין, כאשר ככל ועילת הגירושין היא חמורה יותר, הרי שיהיה ניתן להפעיל סנקציות קשות כנגד הבעל המסרב לתת את הגט.

מה ההבדל בין סרבן גט לסרבנית גט

תופעת סרבנות הגט אינה קיימת אך ורק בבעל סרבן גט, אלא היא קיימת גם באישה סרבנית גט, כאשר מחקרים מוכיחים כי אדרבה תופעת סרבנית גט שכיחה יותר מאשר סרבן גט. אך יחד עם זאת קיימים הבדלים באפשריות של הלחימה כנגד תופעת סרבן הגט אם מדובר בבעל שמסרב לתת את הגט לבין אם האישה מסרבת לתת את הגט. כנגד בעל סרבן גט ניתן להפעיל סנקציות מיד לאחר שהוא מסרב לתת את הגט ללא שיהיה צורך לקבל את אישורו של נשיא בית הדין הרבני הגדול, לא כן כאשר האישה מסרבת לקבל את הגט, לא יהיה ניתן להפעיל כנגדה סנקציות רק לאחר אישור נשיא בית הדין הרבני הגדול. מאידך, ככל והבעל יעמוד בעקשנותו ויסרב לתת את הגט הרי שלא יהיה כל מנוס והאישה תיאלץ להישאר עגונה, אך במקרה בו האישה מסרבת לקבל את הגט, ניתנת אפשרות לבעל להגיש בקשה להיתר נישואין עם אישה נוספת.

המלחמה בסרבנות גט רק על ידי טוען רבני

ככל ונתקלתם בבעל סרבן גט אל תתנו לחובבנים לנהל לכם את התיק, שכן אתן עלולות למצוא את עצמכן כעבור תקופה ארוכה ללא כל תוצאה. במקרה זה יש צורך לפנות לטוען רבני יהודה אבלס הבקיא היטב בדיני משפחה ובפרט בהצלת עגונות מידי בעלים סרבני גט בכדי לקבל את הייעוץ המתאים למקרה הקונקרטי שלכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים