שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סקירת השבעת ממשלת נתניהו בעולם: "עומד בראשות הממשלה הכי דתית-ימנית אי פעם"
השבעת הממשלה בראשות נתניהו סוקרה באופן מצומצם בתקשורת העולמית, לעומת זאת באתרים הגדולים עסקו בשאלת המשמעויות של "הממשלה השמרנית והימנית ביותר שידעה ישראל" 
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הקאמבק של בנימין נתניהו ללשכת ראש הממשלה לא עורר עניין רב בעולם, בין היתר בגלל  האירועים הרבים בזירה העולמית, ובעיקר באוקראינה. יתכן גם שהסיבה היא תוצאה של החגאות הנוצריים שבהם רבים נמצאים בחופשה. 

בכותרת סוכנות הידיעות AP  נכתב כי "ישראל משביעה את נתניהו כראש ממשלה קיצונית" וכבר בפסקה הראשונה בחרו להזהיר כי "נכנס לתפקידו כמי שיעמוד בממשלה הכי ימנית והכי שמרנית דתית בהיסטוריה של ישראל והבטיח לקדם מדיניות שעשויה לגרום לבלגן אזורי ומדיני ולגרום לניכור מצד בעלות הברית הקרובות ביותר של המדינה". בכתבה גם הוזכרו התבטאויות שנויות במחלוקת של גורמים בקואליציה החדשה סביב חוק האפליה, וגם את הסעיפים בקווי היסוד שבהם נטען ש שלעם היהודי יש "זכות בלעדית ובלתי ניתנת לערעור" על כל ארץ ישראל. 

עוד מבחזית החדשות

ה-BBC הזכיר בכותרת כי "הממשלה החדשה והניצית של נתניהו הושבעה" וב-CNN קבעו כי  "בנימין נתניהו הושבע כמנהיגה של מה שצפויה להיות הממשלה הימנית ביותר אי פעם של ישראל". 

בעוד CNN ו-BBC סיקרו את נתניהו לצד אוקראינה. ה"גרדיאן" הבריטי לא סיקר את האירוע  בעמוד הבית, וגם במדור "העולם" של העיתון האינטרנטי הכתבה מופיעה רק בקטגוריית "המזרח התיכון" עם הכותרת ישנה מאתמול, על כך ש"הממשלה החדשה שצפויה להתמנות בישראל תשים את הרחבת ההתנחלויות במוקד". ה"סקיי ניוז" גם לא סיקר את ההשבעה, ובחדשות העולם הייתה כותרת בלשון עתיד "נתניהו צפוי להישבע כראש הממשלה של ישראל בפעם השישית".

ה"ניו יורק טיימס" שנחשב לעיתון החשוב ביותר בעולם, אך גם כמייצג את השמאל האמריקאי, לא התייחס להשבעת הממשלה ולא סיקר בזמן אמת. האייטם היחיד, נכון לשעה שש בערב שעון ישראל, היה מאתמול, עם הכותרת "הממשלה הקיצונית החדשה בישראל גורמת לזעם" בגלל הרטוריקה השנויה במחלוקת "שהובילה את הנשיא להזהיר את השר הנכנס לביטחון לאומי, כי הוא גורם לנורות אזהרה בעולם ובפנים ישראל סביב גזענות, אפליה וערעור הדמוקרטיה". 

לעומת זאת, "פוקס ניוז", שנחשבת לגוף המזוהה עם המיינסטרים של הימין האמריקאי, סיקר באופן שוטף את ההשבעה. ואף יצאו עם הכותרת "חדשות מתפרצות: נתניהו חזר לשלטון". במשנה כתבו  בפוקס ניוז כי "נתניהו הוא ראש הממשלה שכיהן יותר מכל אחד אחר בתפקיד ראש ממשלת ישראל". למרות שהכתבה הופיעה בעמוד הראשי היא הופיעה ללא תמונה.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים