שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » 'ספר הגיבורים' יונח בקבר ה'חפץ חיים' זי"ע
התרגשות וציפיה
ספר הגיבורים יונח על ציונו של מרנא החפץ חיים בראדין בשיאו של מעמד התפילה הנשגב בהשתתפות גדולי ישראל, שייערך במקום בעוד חודש • ההרשמה בספר אינה כרוכה בתשלום
הרבנים בטקס | צילום: באדיבות המצלם

רבבות מכל העולם היהודי מקבלים על עצמם ללמוד הלכה בקביעות: בארגון דרשו לא ציפו לכמות פניות בסדר גודל שכזה. בשבועות האחרונים תיבות המייל, הפקס, ומערכות נדרים פלוס קלטו אלפי שמות של יהודים מכל רחבי תבל, המבקשים להיזכר לתפילה לברכה וישועה בספר הגיבורים שיונח על ציונו הקדוש של מאיר עיני ישראל, מרנא החפץ חיים זי"ע הטמון בראדין שבבלארוס ובמעמד מקביל שיתקיים על ציונו של מרנא הגר"א בוילנא.

ספר הגיבורים יונח בשיאו של מעמד התפילה הנשגב שייערך על ציונו של מרנא החפץ חיים בראדין לרגל סיום המחזור השני בדף היומי בהלכה, ותחילת המחזור הג' בלימוד היומי כסדר. במהלך המעמד הקדוש, יזעקו הרבנים 'מתניתא דמר קא מתנינן' וכמובא בגמ' שסגולה גדולה היא שיפעל הצדיק ישועה כאשר עולים על קיברו וזועקים שאת תורתו לומדים.

המעמד שכבר הפך למסורת קבועה, כאשר גדולי הדור משתתפים בו ומעתירים בתפילה על הלומדים הקבועים ועל המצטרפים ללגיונו של מלך המבקשים להימנות על דבר הלכה ולהיות חלק מלימוד ההלכה היומי שמאחד רבבות יהודים ברחבי תבל.

כאמור, בשיאו של המעמד בתום תפילת משלחת הרבנים של 'דרשו', יונח 'ספר הגיבורים' על הציון הקדוש, עם כל שמות המקבלים על עצמם ללמוד בקביעות דבר ה' זו הלכה למען יהיו לזיכרון בהיכל ציונו של אוהבן של ישראל ועמוד צלותהון, בעל המשנה ברורה.

ההרשמה בספר הגיבורים אינה כרוכה בכל תשלום או תרומה, והיא מתאפשרת לכל מי שלומד את הדף היומי בהלכה במשנה ברורה או שמקבל על עצמו ללמוד כסדר את ה'דף היומי בהלכה' עם תחילת המחזור השלישי.

במקביל למעמד התפילה בראדין, יתקיים גם מעמד תפילה כביר בציונו של מרנא הגר"א בעיר וילנא שבליטא, כאשר בשבת קודש יתקיים הקונוונשן האירופאי של דרשו בהשתתפות נציגויות דרשו מכל רחבי היבשת.

ב'דרשו' החליטו לצאת למהלך המיוחד, בעקבות המסעות ההיסטוריים לציון החפץ חיים בשנים האחרונות, והמסע המיוחד שנערך לקראת סיום המחזור השני, אשר במסגרתו נרשמו עשרות אלפי יהודים שקיבלו על עצמם לימוד הדף היומי בהלכה, כאשר רובם הצטרפו גם למסלולי הבחינה הקבועים של 'דרשו'.

כעת, עם סיום המחזור השני, ובעקבות פניית רבים שביקשו להיזכר גם הפעם במעמד התפילה המיוחד, גם הפעם יתאפשר לציבור הרחב להצטרף ללימוד הדף היומי בהלכה, ולהיזכר לישועה ורחמים על הציון הקדוש.

רבני המשלחת המתכוננים בסילודין להיות שלוחים נאמנים לאלפים ורבבות אשר קיבלו על עצמם את לימוד הדף היומי בהלכה כתקנתם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א, התבטאו בחרדת קודש על המסע המתוכנן, ועל העול הכבד שהונח על כתפיהם בבואם להיות שלוחיהם של רבבות אלפי ישראל בציון הקדוש של מרנא החפץ חיים.

ניתן עדיין למסור את שמות של לומדי הדף היומי בהלכה והמקבלים על עצמם את לימוד הדף היומי בהלכה עם תחילת המחזור השלישי בי"ט אדר באמצעות עמדות נדרים פלוס, או באמצעות האימייל [email protected]

הערכות שיא לקראת מעמדי הסיום ברחבי תבל

שבועיים לאחר המעמד בראדין יתקיים מעמד סיום דף היומי בהלכה הראשון לרגל סיום המחזור השני בישראל, שייערך בהיכלי ארנה בירושלים, ביום חמישי ט' באדר א'. בשל ההיקף הגדול של הלומדים המבקשים להשתתף במעמד לכבודה של תורה, ייערך מעמד נוסף במוצש"ק י"א אדר א' בהיכל ארנה.

במקביל למעמדי הסיום לרבבות המסיימים, יתקיימו גם מעמדים מיוחדים לנשות דרשו המסייעות בידי בעליהן ללמוד תורה. המעמדים יתקיימו באולמי כתר הרימון בבני ברק ביום חמישי, ובמוצאי שבת יתקיים המעמד לנשות דרשו בבנייני האומה בירושלים.

לאחר מכן בי"ב אדר א' ייערכו מעמדי הסיום בפריז ובלונדון, למחרת בי"ג אדר א' יתקיים מעמד הסיום במנצ'סטר, ובי"ד אדר א' ייערך מעמד הסיום בגייטסעד, ולמחרת באנטוורפן שבבלגיה. בט"ז אדר א' ייערך הסיום ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, ובי"ט אדר א' רבבות בני ישראל יחלו את המחזור השלישי בלימוד דף היומי בהלכה.

מעמד הסיום בארה"ב ייערך ביום חמישי ל' אדר א' בארנה טרנטון ניו-ג'רזי, כאשר בשבת פרשת פקודי ייערך הקונוונשן העולמי לכל נציגי דרשו ביבשת אמריקה, מקנדה, מארה"ב ומכל מדינות דרום אמריקה, שיגיעו למעמד השנתי שמאגד לשבת התאחדות מיוחדת את כל משפחת מנהלי סניפי דרשו ברחבי תבל מידי שנה.

כבכל אירועי דרשו, מרנן ורבנן גדולי ישראל יכבדו את המעמדים בנוכחותם ואף יישאו דברי חיזוק, על מנת לחזק את לימודי ההלכה וידיעת התורה. לרגל מעמדי הסיום הולחנו שורת לחנים חדשים המבטאים את האהבה עצומה לתורה הקדושה ויושמעו ע"י בעלי מנגנים, מקהלות זמר ותזמורות מורחבות כיאה לכבודה של התורה ולומדיה.

אופן חלוקת הכרטיסים יפורסם בע"ה לקראת מעמדי הסיום, כאשר עדיפות תינתן למשתתפים במבחני דרשו, ולמשתתפים הקבועים בשיעורים המסיימים את המשנ"ב לאחר השקעה ארוכה ואינטנסיבית שנמשכה בשבע השנים האחרונות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים