שיתוף
תגובות
חדשות » ספירת המעטפות הכפולות החלה: מרצ מתרחקת מאחוז החסימה
בחירות 2022
מפלגת עוצמה יהודית עברה את לפיד באחוזי ההצבעה עבורם במעטפות הכפולות | לאחר ספירת 95.3% מהקולות, מרצ נחלשת יותר ועומדת על 3.14%
קלפי | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

לאחר ספירת 95.3% מהקולות, אין שינוי משמעותי בתמונת המנדטים בקרב המפלגות ובהרכב שני המחנות. מחנה הימין בראשות נתניהו מונה 65 מנדטים ומחנה השמאל בראשות לפיד מונה 50 מנדטים. בחלוקת המנדטים למפלגות קיבל הליכוד 32 מנדטים, יש עתיד 24, הציונות הדתית 14, המחנה הממלכתי 12, ש"ס 11, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 5, רע"ם 5, חד"ש-תע"ל 5 ומפלגת העבודה 4 מנדטים. מרצ הולכת ומתרחקת מאחוז החסימה עם 3.14%. ספירת המעטפות הכפולות החלה הלילה ועם סיום הספירה תפרסם וועדת הבחירות את התוצאות הסופיות.

הציונות הדתית רשמה הישג מרשים וזכתה ב-17.2% מסך המעטפות הכפולות שנספרו עד כה. ההערכה היא שנתון זה נובע מספירת קולות החיילים. בנוסף, ליברמן מתקרב למנדט ה-6 חשבון חד"ש-תע"ל.

בשל תוצאות הבחירות, ביטל ראש הממשלה יאיר לפיד את נסיעתו למצרים לוועידת האקלים בשבוע הבא, ואת המדינה ייצג נשיא המדינה יצחק הרצוג. לפיד אמור להתקשר לבנימין נתניהו עם תום ספירת הקולות ופרסום התוצאות הסופיות.

על רקע תוצאות הבחירות פרסם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, תגובה אמריקאית ראשונה ואמר "אני שמח לראות את אחוז ההצבעה הגבוה לבחירות לכנסת. מוקדם מדי לשער את ההרכב המדויק של הקואליציה הבאה, עד שכל הקולות ייספרו. אנחנו מצפים לעבודה עם ממשלת ישראל על אינטרסים וערכים משותפים". 

גם נשיא טורקיה ארדואן התייחס לתוצאות הבחירות ואמר כי "כל עוד מכבדים את הערכים, לא רק טורקיה וישראל, אלא האזור כולו ירוויח מדיפלומטיה מנצחת"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים