שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סערה בוועדת החוקה: היו"ר נזף ביועמ"ש "חרגת מהראוי"
יו"ר ועדת החוקה נזף ביועמ"ש הוועדה שביקש לבחון את חוק היועמ"שים לצד פסקת ההתגברות | חה"כ סגלוביץ לרוטמן: "אתה משתמש בכוח שיש לך בצורה לא ראויה"
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עימות חריף התגלע היום (רביעי) בוועדת החוקה בדיון בסמכות הממשלה לקבוע את עמדתה המשפטית. במהלך הדיון נזף היו"ר שמחה רוטמן ביועץ המשפטי של הוועדה, גור בליי, על האופן שבו הציג את החוק. חברי הכנסת מהאופוזיציה שהשתלחו בתגובה הוצאו בזה אחר זה.

רוטמן מחה על דברי היועמ"ש בליי, כי יש לבחון את התיקון כחלק ממכלול שבו פסקת התגברות ברוב של 61 מחסנת מראש כל חקיקה מביקורת שיפוטית גם אם היא פוגעת בזכויות אדם.

עוד מבחזית החדשות

לדברי בליי "אם לא יהיו יועצים משפטיים, הסעד אמור להיות בית המשפט, אבל רוב הנושאים לא יגיעו לבית המשפט כי אף אחד בכלל לא יידע שהייתה עבירה על החוק" הוא גם הוסיף כי יש לבחון את התיקון כחלק ממכלול, שבו פסקת התגברות ברוב של 61 מחסנת מראש כל חקיקה מביקורת שיפוטית גם אם היא פוגעת בזכויות אדם. יו"ר הוועדה רוטמן השיב לו כל כך: "אני חושב שבמילים האלו, בוודאי בשלב שבו אנחנו נמצאים, חרגת ואחרי שהסברת שאתה לא בשל להכנת מסמך הכנה, אתה קצת חרגת מהראוי".

בתגובה, התפרץ חה"כ יואב סגלוביץ ותקף את רוטמן : "אתה משתמש בכוח שיש לך בצורה לא ראויה. חרגת מדרך הישר, אתה לא נוהג כפי שצריך לנהוג בכנסת, אתה לא מכבד אף אחד". חה"כ אלעזר שטרן הצטרף: "מה זו הנזיפה הזו? מישהו צריך להגן על הייעוץ המשפטי שאתה תוקף אותו מול כולם".

לאחר שחה"כ סגלוביץ כינה את רוטמן "דמגוג", הוא הוצא מהדיון בוועדה. חה"כ יוראי להב הרצנו כתב בתגובה: "רוטמן יכול להמשיך ולזרוק אותנו מהוועדה, זה לא יגרום לנו לוותר או לשתוק. הממשלה מנהלת בליץ חקיקה לא לגיטימי שנועד להחריב את שלטון החוק ולבטל את הדמוקרטיה בישראל. הם מהלכים אימים על שופטים, רומסים יועצים משפטיים ומנסים לסתום את הפה לאופוזיציה. זה לא יצליח להם. אנחנו לעולם לא נוותר".

עוד מבחזית החדשות

במהלך הדיון נכח גם שר המשפטים לשעבר, דן מרידור, שתקף בוועדה את השינויים שהציעה הקואליציה: "הבית כולו עומד בפני חורבן. זה אסון ובושה. השופטים יהיו חברי מרכז ליכוד, והעיתונות לא תהיה חופשית. היום אין נביאים שיזהירו מפני מלך. השתתפתי בהרבה דיונים ואי הסכמות בחדר הזה, מטעם הליכוד. לא האמנתי שנגיע ליום הזה ולרצון להרוס את מערכת המשפט המפוארת של ישראל".

בתום הדיון הודיע יו"ר הוועדה רוטמן, כי כבר בשבוע הבא יחלו לדון בוועדה בחוק יסוד: השפיטה. חה"כ גלעד קריב, איים שהאופוזיציה לא תשתתף בדיון: "יו"ר ועדת החוקה מבקש להתחיל ביום ראשון את הדיון בהצעה לשינוי חוק יסוד השפיטה, מבלי שישנה חוות דעת של הייעוץ המשפטי לכנסת על ההצעה. ‏אנחנו לא נשתתף בדיון הזה. ‏יו"ר הוועדה מוזמן להידיין עם עצמו, עם הקואליציה ועם פורום קהלת. ‏אנחנו לא נהיה להקת המעודדים בספרינט המטורף להרס הדמוקרטיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים