שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סנקציות על חה"כ יולי אדלשטיין לאחר שנעדר מההצבעות
יו"ר הקואליציה הודיע לח"כ יולי אדלשטיין כי לא יוכל להגיש הצעות חוק פרטיות, הצעות לסדר או לדבר בשם סיעת הליכוד במשך שלושה שבועות בשל היעדרותו מההצבעות אמש
חה"כ יולי אדלשטיין | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד אופיר כץ הודיע הערב (שלישי) לחבר הכנסת יולי אדלשטיין כי לא יוכל להגיש הצעות חוק פרטיות, הצעות לסדר או לדבר בשם סיעת הליכוד במשך שלושה שבועות של עבודת הכנסת "בשל הפרת המשמעת הקואליציונית" לאחר שנעדר אמש מההצבעות על חוקי הרפורמה המשפטית.

במהלך הלילה אושרו בקריאה ראשונה פסקת ההתגברות וחוק הנבצרות ברוב של 61 ח"כים, אך חה"כ אדלשטיין קוזז עם ח"כ שרן השכל (המחנה הממלכתי), לאחר שיצא להלוויה. היעדרותו גרמה לכך שחוק הנבצרות, שחשוב במיוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, יעבור ברוב המינימלי האפשרי, שכן מדובר בחוק יסוד הדורש רוב של 61 ח"כים בהצבעה.

עוד מבחזית החדשות

חה"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) אמר ל-ynet בתגובה, כי הוא בטוח שלא מדובר בהיעדרות מקרית. "אני מניח, הרי הוא אמר דברים מאוד ברורים, לא פעם ולא פעמיים, שהוא חושב שצריך להיכנס למסלול הידברות", אמר אלקין והוסיף: "כל בר דעת מבין שזה מה שנכון גם בשביל המדינה. אני הרי שייך לאלה שכבר שנים מדברים על הצורך ברפורמה משפטית עוד כשזה היה פחות אופנתי, אך ברור לי שאם יעשו אותה בצורה דורסנית כפי שעושים אותה היום היא לא תחזיק מעמד".

אלקין הדגיש כי "אם לא יקומו אנשים אמיצים בליכוד ויעשו דברים אמיצים כפי שעשה הלילה אדלשטיין, התוצאה תהיה שהדברים האלה יעברו, עם מחיר מטורף שמדינת ישראל תשלם ועם אפס תוצאה מבחינת הרפורמה". הוא הבהיר: "ברגע שהרכב הכנסת ישתנה, והוא ישתנה, הדבר הראשון שיעשו זה שיבטלו את זה. תהיה פה רפורמה חד פעמית. רק את המחירים נשלם, ושום רווח לא נקבל מזה".

גם חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) התייחסה להיעדרותו של אדלשטיין ופנתה אליו במליאה "יולי, מה שקורה כאן מזכיר לי וגם לך דברים שקרו במדינה אחרת, שאתה אפילו יודע וזוכר יותר טוב ממני. יש רגעים בחיים שבהם צריך להחליט. הגענו למאני-טיים". היא פנתה אליו ברוסית, ואז תרגמה: "יולי, או שאתה תהיה גבר עם ערכים או שתישאר סמרטוט רצפה של ביבי, הבחירה בידיך".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כל אחד מבקש הידברות רק צד אחד מבקש הדברות על תנאי, דבר שהוא פסול מהיסוד. יש דרך של הידברות הן בוועדות והוא מחוץ לוועדות הכנסת ויש רצון כנה מהקואליציה לשמוע ולדון על כל סעיף בתנאי שיהיה דיון ענייני. אסור ליצור פורמט אחרת של הידברות שבאה מכח אנרכיה ואיומים דבר שבני גנץ ומפלגתו מנסים להתוות. אילו היה רצון לדבר היו מדברים. יולי איידלשטיין אולי יש לו כוונות טובות אבל בהחלט לא ראויות וחוץ מזה מי שחושב שאם יעשו פסק זמן להידברות שנגיע למצב יותר טוב או להסכמה כלשהיא הוא חי באספמיה המטרה שלהם היא הפיכה שלטוניות ותו לא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים