שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' תוקף את הרמטכ"ל: "מכניס פוליטיזציה לצה"ל"
על רקע שיחת כוכבי עם נתניהו בנוגע להעברת הסמכויות בצה"ל, אומר סמוטריץ': "מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם, צריך לחוקק 10 שנות צינון לפחות לרמטכ"לים"
ח"כ בצלאל סמוטריץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (שלישי) את הרמטכ"ל אביב כוכבי לאחר ששוחח עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בימים האחרונים. דברי סמוטריץ' באים בתגובה לציוץ של הפרשן הצבאי יוסי יהושע. ולטענת סמוטריץ "הוא אומר את האמת מאחורי הפוליטיזציה הבוטה שכוכבי מכניס לצה"ל.  "מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם, בקונצנזוס ומחוץ לפוליטיקה, צריך לחוקק עשר שנות צינון לפחות לרמטכ"לים".

בתגובה תקף שר הביטחון היוצא בני גנץ את סמוטריץ סמוטריץ' ואמר "‏‎מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם לא מחוקק חוק השתמטות, לא מפרק את משרד הביטחון וצה"ל לגופי משנה ולא מתערב במינויים של קציני צה"ל. אני מגבה את הרמטכ"ל שנושא באחריות כמפקד הצבא. רמטכ"ל הוא לא חניך תורן שרק מבצע פקודות. ‏‎חובתו להגיד את עמדתו המקצועית מול צעדים שפוגעים בביטחון ובתפקודו של צה"ל. הניסיון להלך אימים על הרמטכ"ל הנוכחי והבא ולהשתיק שיח פתוח וביקורתי מטרידים ומסוכנים".

עוד מבחזית החדשות

חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד, צידד גם הוא בעמדתו של גנץ ואמר "אני דווקא חושב שצריך צינון של פוליטיקאים מלגעת בצה"ל. המהלכים שלך ושל ראש הממשלה החלש בתולדות ישראל ‎הם לפרק את צבא הגנה לישראל כצבא העם ולהפוך אותו למליציות פוליטיות", הוסיף.

כאמור, כוכבי שוחח עם נתניהו ביום חמישי האחרון. את השיחה יזם כוכבי ובה הביע דאגה עמוקה מההשתלחות בצה"ל. כוכבי ביקש וקיבל את אישורו של שר הביטחון בני גנץ לביצוע השיחה. השיחה בין השניים הייתה קצרה יחסית ונמשכה מספר דקות.

במהלך השיחה עלתה סוגיית העברת הסמכויות על כוחות מג"ב בגדה המערבית לאיתמר בן גביר על כוחות מג"ב בגדה המערבית ולבצלאל סמוטריץ' על המנהל האזרחי ומתאם הפעולות בשטחים. כוכבי אמר בישיבה שהוא מודאג מהמגמה של הוצאת סמכויות מהצבא כמו פלוגות מג"ב בגדה והמנהל האזרחי. נתניהו השיב לכוכבי כי יש הבדל בין הסכם קואליציוני לבין חקיקה ויש עוד זמן לקיים התייעצויות בעניין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים