שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' לקראת יום הזיכרון: "אני אוהב את אחיי החרדים אהבת נפש"
יו"ר הציונות הדתית התייחס להודעתם של הפוליטיקאים החרדים להיעדר מטקסי יום הזיכרון בשל החשש ממחאות: "החלטה שגויה" | קרא "לשמור על קדושת היום באחדות ממלכתית"
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: רפי בן חקון, לע״מ

הערב (שני) יחלו אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. על רקע קריאות המשפחות השכולות לפוליטיקאים שלא לפקוד את בתי הקברות, וקריאתם של גורמים במערכת הפוליטית והציבורית, לשמור על מכובדות, פרסם שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' פוסט שבו לקריאות נגד הפוליטיקאים החרדים וחברי הקואליציה שלא שירתו בצה"ל.

בפתח הפוסט כתב סמוטריץ': "אני אוהב את אחיי החרדים אהבת נפש ואני רואה בשנים האחרונות את הכמיהה העזה שלהם להיות חלק ממדינת ישראל ומהחברה הישראלית. את המאמצים, והשינויים, ולקיחת האחריות בדרכם, בקצב שלהם".

עוד מבחזית החדשות

לגבי החלטתם של השרים דיסטל, גולדקנופף וטסלר שלא להשתתף בטקסי יום הזיכרון, כתב סמוטריץ: "אני שומע בימים האחרונים את העלבון, את סטירת הלחי המצלצלת, הפוגענית, היהירה, המתנשאת, האטומה, העיוורת לתהליכים, שהחלה מצד קומץ אנרכיסטים מקצועיים בתשלום ונופחה לממדים מלאכותיים בידי תקשורת מגויסת וצמאת דם… אני כואב את ההחלטה שלהם לבטל את השתתפותם וחושב שהיא שגויה, ובאותה הנשימה מעריך את המקום שהיא באה ממנו…".

"אני מבקש לומר לאחיי החרדים – תתעלמו. זה ממש "איסטרא בלגינא קיש קיש קריא". אנחנו בונים כאן את היחד שלנו כי זה מה שנכון וטוב ואמיתי. אנחנו לא עושים את זה בשביל אף אחד ואין אף אחד בעולם שיש לו זכות לחבל בזה. לו תישמע דעתי אני מפציר בכם ללכת לטקסים ולבתי העלמין, להמשיך להיות חלק, להרגיש חלק, לתרום את תרומתכם האדירה לחברה הישראלית. את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק".

לגבי החלטתו של השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר להגיע לבית העלמין הצבאי בבאר שבע ואף לנאום בו, אמר סמוטריץ': "לאחיי בשמאל, אני יודע שרובכם המוחלט לא שם. רובכם בז לאנרכיזם חסר האחריות וחסר הגבולות הזה ששוחט כאן כל פרה קדושה, מפרק את הממלכתיות והצבא ופוגע אפילו ביום הקדוש הזה. בבקשה מכם, השמיעו קול. אל תתנו לשוליים הקיצוניים והאלימים להשתלט על השיח, להכתיב את הטון, ולהכתים את כולכם, את כולנו".

"ולאחיי בימין, הימים האחרונים מוכיחים שה"מחאה" לא קשורה לרפורמה ולשינויים כאלה ואחרים במערכת המשפט. יכול להיות שהיה חלק כזה במחאה בשבועות הראשונים. הגורמים שהשתלטו על המחאה הפכו אותה למופע שנאה הרסני, בניסיון להדיר בדורסנות את רוב העם. אני מקווה ומתפלל שהרוב הגדול בחברה הישראלית על כל גווניה, ידע לשים את קומץ שורפי האסמים בפרופורציות הזניחות האמיתיות שלהם, לשמור על קדושתו של היום באחדות ממלכתית מלאת הוד והדר ושלא ייגרם כאן נזק בלתי הפיך", סיכם השר סמוטריץ'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים