שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » סמוטריץ' חתם על צו עיקול של כספי הרש"פ: הם יופנו אל נפגעי הטרור
שר האוצר חתם היום על המחלט 139 מיליון שקלים מהתקציב שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית | סמוטריץ' "ככל שהרשות מעודדת טרור, אין לי אינטרס שתמשיך להתקיים"
יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ | צילום: צילום מסך דוברות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים מיוחדת על צו עיקול המחלט חלק מהכספים שמועברים ממדינת ישראל לרשות הפלסטינית לטובת משפחות נפגעי הטרור. ההחלטה באה בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי, ועל פיה הרשות הפלסטינית אחראית לאירועי טרור מסוימים. בהתאם לפסיקה, תקצץ ישראל כ-139 מיליון שקלים מכספי הרשות, ותעביר אותם למשפחות של נפגעי טרור.

הליך זה כבר אירע בעבר, בסכומים קטנים יותר. במסגרת ההליך יכולה משפחה שנפגעה מטרור ולא קיבלה פיצויים מהרשות, לתבוע את הפיצוי המגיע לה מהרשות באמצעות המדינה. מאחר והמדינה גובה מיסים בישראל עבור הרשות הפלסטינית, היא יכולה לקזז מהסכום את הכספים שהרשות חייבת למשפחות, ולהעביר אותו ישירות לידיהן. המהלך אושר בישיבת הקבינט הראשונה של הממשלה החדשה בסוף השבוע שעבר.

עוד מבחזית החדשות

בפתח דבריו אמר סמוטריץ "אני רוצה להודות לארגון שורת הדין שמנהל את המאבק הזה יותר מדי שנים". "זה אחד המאבקים הצודקים והנכונים לא רק בעשיית צדק אחורה, אלא כצעד הרתעתי. מדובר בשליחות חשובה על מנת שכמה שפחות משפחות יצטרפו למעגל הטרור. הבטחנו לתקן וביום כזה אנו מתקנים עוול. אין צדק גדול יותר מקיזוז כספי הרשות והעברתם למשפחות הקורבנות".

עוד אמר סמוטריץ' "אין פה נחמה עבור משפחות הנרצחים, אבל יש פה צדק. מודה לראש הממשלה וחברי הקבינט שקיבלו את הצעתי ותמכו בהצעה שלי להעביר 139 מיליון שקלים מכספי הרשות למשפחות נפגעי הטרור". לשאלת N12 אם הוא אינו חושש שצעדים מסוג זה יביאו לקריסת הרשות, אמר סמוטריץ' "ככל שהרשות הפלסטינית מעודדת טרור והיא אויב, אין לי אינטרס שהיא תמשיך להתקיים".

רון אלון, אחד מבני משפחות הטרור מהפיגוע בגבעה הצרפתית, אמר במעמד החתימה "זה יום היסטורי. יש נחמה, והנחמה הזו היא בשני דברים, פעם אחת שמשפחות נפגעי הטרור יקבלו את הפיצוי שייתן לנו תחושת צדק, ופעם שנייה אותה הרתעה שמתקיימת ממש ברגעים הללו".

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את נפגעי הטרור מהלינץ' ברמאללה אמרה בתגובה כי "קורבנות הטרור מודים לשר האוצר שהחליט לעצור את עינוי הדין שעוברות המשפחות, ומעתה יקבלו את כספי הפיצויים המגיעים להם".. "זהו הצעד המתבקש והצודק ביותר למימוש פסק הדין ההיסטורי שניתן בתיק נורז׳יץ וקורבנות רבים אחרים נגד הרשות הפלסטינית אשר נמצאה אחראית לפיגועי האינתיפאדה השנייה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים