שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' בהתקפה על הנשיא הרצוג: "הוא איש שמאל, ולכן לא מצליח להיות מתווך הוגן"
שר האוצר תקף גם את השמאל ואמר "בשמאל מוכנים לשרוף את המועדון ולפגוע בביטחון ובכלכלה" | בתגובה מאיימים ראשי המאבק להחריף את המחאה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ | צילום: לע״מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (שלישי) בחריפות, בריאיון לרדיו קול ברמה, את הנשיא הרצוג וטען שהוא איש שמאל, ולכן הוא לא מצליח להיות מתווך הוגן בין הקואליציה לאופוזיציה.

לדברי סמוטריץ' "את דרעי היה צריך להחזיר לשולחן הממשלה מזמן. זאת הבחירה הדמוקרטית של 400 אלף מצביעים. פסק הדין בעניינו הוא שערורייה שאין כדוגמתה. חוק הסבירות שאנחנו מקדמים רחב יותר ולא נוגע רק לדרעי".

עוד מבחזית החדשות

עוד טען סמוטריץ' כי "יש גורמים בשמאל, מתנגדי הרפורמה, שמוכנים לשרוף את המועדון ולפגוע בביטחון ובכלכלה. שחקנים חסרי אחריות כמו אולמרט וחלוץ שהם מטורללים ומוכנים לפרק הכול. נוביל את השינויים באחריות ובשיקול דעת".

לעומת זאת, דר' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד הכפומה המשפטית, איימה ב-103FM להחריף את המחאה על רקע כוונת הקואליציה לקדם את החקיקה: "המחאה לא הפסיקה מעולם, כי הכוונות שלהם היו ברורות מהרגע הראשון. מאוד ניכר שהציבור הישראלי מבין שחלה כאן עליית מדרגה".

לאחר הדרמה בכנסת בבחירות לוועדה לבחירות שופטים, כתבה היועצת המשפטית של הכנסת מכתב לחברי הכנסת ודרשה להשלים את בחירת הנציגים עד ל-13 ביולי – חודש מהמועד המקורי. בנוסף, הודיעה כי גם מי שהתמודדו בסבב הקודם יכולים להתמודד שוב.

הדברים נאמרו לאחר שאתמול החליטו ראשי הקואליציה שיחזרו לקדם חד צדדית את צמצום עילת הסבירות כבר ביום רביעי. הם טענו שהיו הסכמות בבית הנשיא בנושא, אך הרצוג הכחיש זאת בתוקף: "חשוב לי להדגיש כי בשיחות שהתקיימו תחת חסותי לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא למי מן הצדדים ומובן שלא הושגו הסכמות מלאות באף נושא, אני ממליץ שלא לפגוע בהגינות וביושרה של התהליך".

"מטבע הדברים הועלו רעיונות הן בדיונים הפנימיים והן בציבור הכללי בנוגע לנושאים שעל הפרק אך הם טרם התגבשו לכדי הבנות וסיכומים כלשהם", המשיך הנשיא. "אני סבור שניתן להגיע להסכמות וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום. כך אנחנו צריכים לנהוג כלפי העתיד המשותף שלנו. אני מאמין שרוב גדול בציבור רוצה בכך".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים