שיתוף
תגובות
חדשות » סמג"ד קרקל יודח בגלל טעות בזיהוי
הסמג"ד יודח
לפי צה"ל, הסמג"ד לא תיאם את הפעילות עם מג"ב כמצופה ממנו, ופתח באש בניגוד להוראות. בתום התחקיר המבצעי על התקרית מהשבוע שעבר הוחלט לפתוח בהליך הדחה נגד הקצין
מג"ב | צילום: Jose HERNANDE, שאטרסטוק

אלוף פיקוד הדרום אליעזר טולדנו יפתח בהליכי הדחה נגד סגן מפקד גדוד קרקל שפתח באש לעבר כוח מג"ב מיחידת המסתערבים שהשתתפו בסיכול הברחת סמים בשבוע שעבר, ששניים ממנו נפצעו באורח קל.

ביום שישי פורסם ממצאי התחקיר ובו שיבחו האלוף טולדנו ומפקד האוגדה תא"ל איציק כהן את פעילות הכוחות שהצליחו לסכל באמצע הלילה הברחה של כ-400 ק"ג סמים ממצרים בשווי של שמונה מיליון שקל, בעוד שהמבריחים מהצד המצרי פתחו באש משיבים מכמה מוקדים לעבר כוחות הביטחון – אך הדגישו כי הסמג"ד טעה בחוסר התיאום עם המסתערבים שפעלו תחת פיקודו, מיקם את רכבו בצורה מסוכנת בכביש אזרחי ופתח באש בניגוד להוראות.

עוד צוין בתחקיר כי החוליה של הסמג"ד התמקמה בכביש אזרחי בין היישובים ניצנה ועזוז כדי לעצור את המבריחים, ובמקביל כוח ימ"ס עשו את דרכם לנקודה שממנה רצו לחסום את דרך המילוט הצפויה של המבריחים.

מפקדת פלוגה שזיהתה את רכב מג"ב חולף על פניה בדרך לסמג"ד העריכה שמדובר במבריחים ודיווחה לו על כך. הסמג"ד שחסם את הכביש האזרחי פתח באש לעבר רכב מג"ב – שבתגובה הזדהו בפני החיילים והירי פסק. שניים מהם נפצעו כאמור באורח קל ופונו לסורוקה.

האלוף טולדנו הדגיש כי ההברחות האלימות בגבול מצרים הן אירוע פלילי בעל היבטים ביטחוניים, והטיפול בהברחות "מאופיין במורכבות רבה הדורשת תיאום מוחלט בין כלל המעורבים", כלשונו. טולדנו הוסיף כי האוגדה הצליחה לסכל בשנה החולפת כ-220 הברחות סמים והפחיתה משמעותית את פעילות המבריחים. הוא ציין כי מדובר ב"תחקיר דגל" שממנו יידרשו המפקדים לממש תוכניות עבודה ללמידה ולהפקת לקחים.

מפקד האוגדה הורה להעמיק בסדר הפעולות הנדרש בפעילויות משולבות עם כוחות מיוחדים או קטנים תחת הפיקוד הגדודי, והנחה לבצע "עצור למידה" מלא גם ללוחמי ימ"ס דרום כדי שיסדירו את תרגולות החבירה המלאות לצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי "הרמטכ"ל שיבח את התחקיר הנוקב והמקצועי והנחה להטמיע את המסקנות והלקחים, ובתוך כך לבחון שיפורים נדרשים למניעת אירועים דומים בעתיד. זהו אירוע חמור ומיותר שהיה צריך להימנע. רשלנות בשיקול הדעת ובמשמעת היא שגרמה לפתיחה באש באופן שאינו נדרש ושאינו מקצועי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים