שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סיעת הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד רון חולדאי: "הסית לאלימות"
לאחר שראש עיריית תל אביב התבטא בהפגנה ואמר כי "מדינות דיקטטוריות יכולות להפוך לדמוקרטיה רק בשפיכות דמים" החליטו בליכוד להגיש נגדו תלונה פלילית
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: עיריית תל אביב

סיעת הליכוד הגישה היום (שני) תלונה נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בעקבות ההתבטאות שלו הבוקר – נגד הממשלה והרפורמה המשפטית. לטענת הליכוד "רון חולדאי הסית לאלימות ומרד אזרחי". ראש העירייה עורר סערה לאחר שטען בריאיון כי "מדינה יכולה להפוך, כמו שקורה אצלנו – מדמוקרטיה לדיקטטורה. מדינות דיקטטוריות יכולות להפוך לדמוקרטיה רק בשפיכות דמים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תפסיקו לדרדר את המדינה לאנרכיה

התבטאויות עוררה זעם רב בקרב חברי הקואליציה, וגם חלק מחברי האופוזיציה גינו את דבריו. בני גנץ הגיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו "המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה הישראלית, ולא מאבק בינינו". "הכאב והחשש מובנים ויש להם מקום, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים. הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום ויותר מזה, פוגעת במאבק הצודק".

עוד מבחזית החדשות

בעקבות הביקורת, ניסה חולדאי להסביראת דבריו: "בריאיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש עיריית תל אביב. לדבריו "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מידי על חקירה נגד רון חולדאי", צייץ בן גביר בטוויטר. "לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים