שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סילמן: "אצביע בעד הממשלה, זה סופי"
הסוף לשמועות
ח"כ אורבך צפוי להודיע על החלטתו הסופית בתחילת השבוע. המטרה היא להודיע לפני ההשבעה כדי למנוע לחצים ולאפשר לחברי הסיעה שלו להתארגן בהתאם להחלטה
תגיות:
בניין הכנסת | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

ח"כ עידית סילמן מימינה הודיעה היום (שישי) כי תצביע בעד הממשלה המסתמנת בראשות יו"ר מפלגתה נפתלי בנט עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "אצביע בעד הממשלה, זה סופי" , אמרה הח"כית שבליכוד תלו בה תקוות כמי שעשויה להתנגד למהלך של בנט.

ב'חדשות 12' דווח כי ח"כ אורבך צפוי להודיע על החלטתו הסופית בתחילת השבוע. המטרה היא להודיע לפני ההשבעה כדי למנוע לחצים ולאפשר לחברי הסיעה שלו להתארגן בהתאם להחלטה. יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד, שנפגש אתמול ושלשום עם אורבך, כינס היום שוב את הסיעה בניסיון למנוע את ההתפוררות.

ח"כ מתן כהנא מימינה אמר בראיון ל'חדשות 12' כי "הולכים בכוח מלא עם הקואליציה שבנינו, קואלציה של אנשים שמבינים שצריך לעשות דברים אחרת, לשים את קצוות האידיאולוגיה בצד, כדי לעשות דברים גדולים למען ישראל, יש הרבה רצון טוב שזה יצליח".

בתוך כך, לפיד ובנט זימנו היום (שישי) את כל ראשי המפלגות בממשלתם המתגבשת לישיבה ביום ראשון בערב. זו הפעם הראשונה שבה כל ראשי המפלגות בגוש השינוי יתכנסו יחדיו. הוזמנו יו"ר רע"מ מנסור עבאס, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, יו"ר העבודה מרב מיכאלי, יו"ר כחול לבן בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער.

הבוקר סיעת ימינה התכנסה ברעננה למשך שעתיים, בפעם הראשונה מאז החתימה על ההסכם להקמת ממשלת בנט-לפיד. זו גם הייתה הפעם הראשונה שבה חברי הסיעה נפגשו באופן רשמי מאז שח"כ ניר אורבך החל לשקול את התנגדותו למהלך – ובכך לסכן את הקמת הממשלה.

לישיבה הגיעה גם שירלי פינטו, מספר 8 בימינה, שאמורה להיכנס לכנסת אם ניר אורבך יחליט לפרוש. ח"כ אורבך בתשובה לשאלה של עיתונאים התום הישיבה אם הייתה פגישה מוצלחת: "תמיד זה פגישות מוצלחות. יהיה טוב".

ח"כ אביר קארה אמר בכניסה לישיבה כי ע"ם ישראל מאוחד וחזק. בשני הצדדים יש אנשים שאוהבים את עם ישראל, זה מה שקורה פה. כולם צריכים להתחבק. אף אחד לא יצליח לשבור אותנו, להיפך – אולי אנחנו נצליח לצרף כמה שיותר אנשים, כל עם ישראל צריך להצטרף לממשלה הזו".

אחרי המפגש הוסיף קארה כי הייתה "פגישה מעולה, עולים הרבה דברים טובים. בואו נראה, אולי נצליח להביא את שיקלי. אני חושב שגם לו עדיף לבוא איתנו כי הוא עוד אצבע חזקה ימנית שיכולה לתת לנו עוד כוח". על כך שיקלי נגד, אמר קארה: "בסדר, זה יעבור לו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים