שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סיכום הערב: מפגינים נעצרו לאחר שחסמו את נתיבי איילון, ניסיון לדריסה בהרצליה
גם הערב עצרה המשטרה עשרות מפגינים ברחבי הארץ בעקבות אלימות | ראש הממשלה" "צריך לשים סוף להסתה החמורה והמסוכנת הזאת"
הפגנה | צילום: רשתות - שימוש לפי סעיף 27א לחוק

אחרי כמעט שעתיים של חסימה, המשטרה הודיעה כי נתיבי איילון פונו מכל המפגינים שפרצו לכביש ונפתחו מחדש לתנועה. בסך הכול עצרה המשטרה עשרה מפגינים על הכביש.

עימות פרץ בין מפגינים לבין תומכי הרפורמה המשפטית בתל אביב, בהפגנה נגדית שערכו פעילי ימין בצומת הרחובות דרך השלום-יגאל אלון. פעילי הימין הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "שמאלנים בוגדים" ו"המיעוט השמאלני לא יקבע לישראל". בהפגנה שלהם הונף גם דגל של תנועת "כך" של הרב מאיר כהנא. המפגינים מנגד, אלו שמתנגדים למהפכה המשפטית, צעקו: "ביבי הביתה! ביבי הביתה!". המשטרה חצצה בין הצדדים כדי למנוע אלימות.

עוד מבחזית החדשות

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בעקבות תקיפת המפגינים הערב בכמה מוקדים בארץ, בין היתר בהרצליה ובאור עקיבא: "הניסיונות האלימים להשתיק את המפגינים ברחבי ישראל לא יעזרו. כל עוד אנחנו דמוקרטיה, הפגנה היא עדיין זכות בסיסית. זה לא יעזור להם – הם לא ישתיקו את הפטריוטים הישראלים המדהימים האלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף בטוויטר שלו סרטון שבו אחד ממתנגדיו אומר שהוא "מחכה שיישפך דם" ומשמיע אמירות קשות נוספות בעד אלימות. "צריך לשים סוף להסתה החמורה והמסוכנת הזאת", צייץ ראש הממשלה. המשטרה מסרה מוקדם יותר כי האיש שתועד בסרטון, גבר כבן 70, עוכב לחקירה ושוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.
בבאר שבע נאם בין היתר ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי) שאמר: "מול שנאה ואלימות אנו עומדים יחד כחומה בצורה. יש דאגה עמוקה לחיים המשותפים כאן. הכוחנות הדורסנות והאטימות המאפיינים מהלכי הממשלה קורעים אותנו מבפנים. קשה להאמין למי שמדבר על שותפות ובמקביל מבזה מילואימניקים. זה פשוט לא הולך יחד. יותר ויותר ישראלים שהצביעו לממשלה הנוכחית חשים שהיא לא מייצגת אותם".

טרופר קרא לפשרה ואמר כי "הקואליציה דורסת ולא מאפשרת לקחת רגע לדבר ולהגיע להסכמות מתוך רצון להכריע. אסור לנו להיות תמונת הראי שלהם… מימוש כל המאווים ותפיסת עולמנו היא תפיסה לא אחראית. אסור שהמחאה תעביר אותנו על דעתנו. אנו רוצים שהקואליציה תשמע את כאבינו. ונשמע את כאבם. על חלק מחלומותינו לא נוכל לוותר. אבל על חלק אחר נצטרך לוותר כדי להישאר ביחד".


בהרצליה ניסה נהג לדרוס עם רכבו את רגלו של מפגין שהשתתף בצעדה ברחוב בן גוריון בהרצליה. לדברי המוחים הנהג יצא מרכבו ותקף את המפגינים. המשטרה עיכבה אותו לחקירה. המפגין שנדרס נפצע קל ופונה על ידי מד"א.

במחאה באור עקיבא נראה שהמשטרה איבדה שליטה: תומכי הליכוד שהתאספו מול המפגינים נגד המהפכה המשפטית רצו לעברם ואילצו אותם למעשה להתפזר. המשטרה סייעה לעשרה נהגים לברוח מהמקום. מוקדם יותר נעצרו שלושה תומכי ליכוד בחשד להשלכת ביצים.

באשדוד נאם יו"ר האופוזיציה ואמר: "הם רוצים לרוץ קדימה עם החקיקה ולהפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית. יש להם רק בעיה אחת…לא עלה בדעתם שזה יגיע לכאן לאשדוד, לבאר שבע, להרי גוש עציון, לרחובות ירושלים. הם חשבו שהם יתישו אותנו, יאיימו עלינו, ידרסו אותנו בלי הנד עפעף, אבל אז קרה הדבר ההפוך", אמר לפיד.

המשטרה הודיעה כי עצרה צעיר בן 24, תושב גבעתיים, בחשד לתקיפה ואיומים של מפגינים נגד המהפכה המשפטית בעיר, כיוון שנכנס עם האופנוע שלו בין המוחים, ברחוב ויצמן. במקביל, במחאה באור עקיבא הותקפה אחת המפגינות ורוססה עם קצף. המשטרה מסרה כי שלושה מתומכי הליכוד שהתאספו מול מאות המפגינים, נעצרו כיוון שהשליכו לעברם ביצים.

בהפגנה בחיפה נאם בין היתר הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ שאמר: "אנרכיסטים, בוגדים, נפולת נמושות, מוגלה, הם קראו לנו. קבוצת האפסים הזאת חסרת המעש, נראה אותם אומרים את זה באנגלית. המשתמטים הללו קוראים לי בוגד ואנרכיסט, כדאי שתתחילו לימודי ליבה כי מטוסי F-15 זה רק באנגלית". עוד הוסיף חלוץ: "זו מלחמת השחרור של מדינת ישראל. וכמו שאנחנו ניצחנו במלחמת השחרור הראשונה אתם תנצחו במלחמת השחרור השנייה".

בהרצליה נאם בין היתר פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר הדירקטוריון של אוניברסיטת רייכמן. "המהפכה הציונית הייתה מהפכה כנגד שלטון הרבנים וכנגד ההשלמה עם הגורל היהודי עד בוא המשיח. מדינת ישראל לא קמה בידי שמיים אלא מכוח המעשה ומכוח מסירות הרבים עד כלות. מדינת ישראל כמדינה יהודית לאומית ומוסרית, ועל-פי הגדרתה העצמית בהכרזת העצמאות הגיעה להישגי ענק", אמר רייכמן.

"כל ההישגים האלה מאוימים היום על ידי מהפכת נגד, הנישאת על גבי אידיאולוגיה רבנית משיחית. מנהיגיה פועלים באסטרטגיה דמוית פשיטה צבאית, ומטרתם לכונן דמוקרטיה נוסח אורבן בהונגריה, וסופה בסוג מדינת הלכה נוסח ארדואן בטורקיה. שלא יהיה ספק, במסע הזה ישראל לא תשרוד. אנחנו עומדים כאן היום לצד רבבות מאזרחי המדינה, כחומה אחרונה המגנה על מהותה המקורית ודרכה הדמוקרטית של מדינת היהודים. נעשה כל מה שמתחייב, לא נוותר ולא נרפה, עד שתוסר מאיתנו חרפת תוכנית הממשלה הנוכחית".

עוד מבחזית החדשות

המשטרה הפעילה מכת"זית נגד מפגינים שחסמו את צומת כרכור בכביש 65. מהמשטרה נמסר כי: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

לראשונה נערכה גם הפגנה נגד הרפורמה המשפטית של בדואים בנגב. המפגינים בצומת חורה הניפו דגלי ישראל ושלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "ועכשיו: חוקה", "שוויון מלא, ולא פחות" וכן "זה הבית של כולנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים