שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סיכום הערב: הפגנות בעשרות מוקדים, נתיבי איילון נחסמו לשעתיים
הפגנות נגד הרפורמה המשפטית התקיימו בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ | עימותים קשים נרשמו בין המפגינים למשטרה | השבוע יחל "שבוע השיתוק הלאומי"
הפגנה בירושלים | צילום: יאיר פלטי

גם הערב (מוצ"ש) התקיימו הפגנות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. מדובר בשבוע ה-12 ברציפות בה מתקיימות המחאות. בין מוקדי המחאות העיקריים: ירושלים, תל אביב, אור עקיבא, באר שבע וחיפה.

בתום ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב. ירדו המפגינים לאיילון וחסמו את הנתיבים לשני הכיוונים. כוחות משטרה פעלו במקום לפינות אותם, בין היתר באמצעות מכת"זיות. עימותים חריפים נרשמו בין הכוחות למפגינים. כעבור כשעתיים הצליחו הכוחות לפנות את המפגינים מהמקום. 28 בני אדם נעצרו בחשד להפרת סדר.

עוד מבחזית החדשות

השרה לשעבר ציפי לבני נאמה בקפלן אמרה: "אלה ימים אפלים" "אנחנו בתוך משבר חוקתי, כשראש הממשלה מצפצף בגלוי על היועמ"שית, והממשלה מחוקקת חוקי תועבה. אזרחי ישראל מתייצבים למאבק הירואי וממשלת החורבן כבר לא יכולה לזלזל. עוד לא מאוחר, תעצרו לפני התהום. כל ראשי מערכת הביטחון הזהירו מהפגיעה בביטחון, אבל כמו תמיד, מסתבר שהיצר הרע שלו ניצח, וראש הממשלה מפקיר את ביטחון ישראל בשביל צרכיו האישיים. הנאום שלך היה עשר דקות ושלושים שניות של שקר עטוף בדבש" אמרה לבני.

בנוסף, נאמה בקפלן סופי בן דור, בתו של המרגל אלי כהן, שאמרה: "אני בתו של האיש שלנו בדמשק. המרגל אלי כהן, עבורי אבא". "איש צנוע וישר דרך שסיכן את חייו יום יום כדי שמדינת ישראל תוכל להתקיים. הוא עשה זאת על חשבון מטרותיו האישיות, עד הסוף המר. איבדתי אותו בגיל ארבע וחצי לטובת מדינת ישראל", הוסיפה.
"בתוך הכאב, האמונה במדינה היא מה ששמר עלינו. 75 שנים אחרי, המשמעות הזו נסדקה. אני פונה אליך בנימין נתניהו, ראש הממשלה, איבדת את הדרך, את האמון של המונים בעם. משתמש בשקרים והבטחות שווא ומדביק לקהלים שלמים כינויי גנאי כמו אנרכיסטים וסרבנים, רק למען השגת מטרותיך".

מוקדם יותר, אמרה בן דור כי מדובר במהפכה שלטונית "חד צדדית, אלימה ודורסנית. מחטף אגרסיבי שמכבסים אותו במילים וקוראים לו רפורמה".

באור עקיבא, הדפו שוטרים מפגין ימין ששיסה כלב במפגינים. במקום הפגינו גם חלק מתומכי הרפורמה, בהמשך להפגנות בעד הרפורמה המשפטית שהתקיימו הערב לראשונה מאז פרוץ המחאה.

בחיפה, הפגינו במרכז חורב, שם נאמו בין היתר חברת הכנסת מטעם יש עתיד מיכל שיר, פרופ' אהרון צ'חנובר, חתן פרס נובל לכימיה, ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

לדברי ליברמן "מעז יוצא מתוק, ואני בטוח שהמשבר הזה חייב להסתיים בהפרדה בין דת ומדינה, ובכינון חוקה והקמת בית משפט לחוקה". "לא ניתן להפוך את מדינת ישראל למונרכיה, נמשיך לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, נמשיך לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית וליברלית".

מוקדם יותר, הגיעו מפגינים מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט שבמושב עמיקם. את ההתארגנות "שייטים באים לגלנט להראות לו איך עוצרים חקיקה", יזמו יוצאי יחידת שייטת 13 ומחאת המילואימניקים "אחים לנשק". בין הקריאות, צעקו המפגינים לשר "אל תפנה לנו את הגב", ו-"עצור את החקיקה הדיקטטורית".

טרם תחילת ההפגנות הערב, קיים מפקד מחוז תל אביב במשטרה עמי אשד קיים סיור מפקדים לקראת המחאה בקפלן. בסיור אמר אשד "אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מורכבת. האירוע הזה, ההפגנות האלה, אין שם אנשים שנגדנו. הם בסך הכול באים להפגין, ואנחנו נדרשים לעשות את העבודה שלנו ולהגן עליהם", אמר. "יש לייצר פעולה משטרתית שמאפשרת איזונים עדינים בין החופש להפגין לחופש התנועה של אנשים אחרים".

מובילי המחאה אמרו כי: "אנו נכנסים לשבוע הגורלי בהיסטוריה של מדינת ישראל. ממשלת חורבן הבית קורעת את העם, מפרקת את הצבא ואת הכלכלה הישראלית. מול הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה יתייצבו מיליונים ברחובות ויגנו על מדינת ישראל ועל מגילת העצמאות. חובה על כל אזרח ואזרחית שרוצים לחיות בדמוקרטיה חייבים לצאת לרחובות, להתנגד בכל מחיר לדיקטטורה ולשתק את המדינה. אנו לא מפחדים מדרך ארוכה, עם ישראל ינצח – הדמוקרטיה תנצח".

אמש הודיעו מובילי המחאה כי בשבוע הבא יתקיים "שבוע השיתוק הלאומי", במסגרתו יחולו כמה "ימי שיתוק", בהם יתקיימו הפגנות מול חברי הקואליציה והפגנת ענק בירושלים.

עוד מבחזית החדשות

על פי התוכנית, בימים ראשון ושני מתוכננות פעולות מחאה נגד חברי הקואליציה, במהלכן "נהיה בכל מקום שחברי הכנסת והשרים נמצאים ונשתק את סדר יומם. נגיע אליהם לכל מקום ונבהיר להם שהדיקטטורה לא תעבור במשמרת שלנו".

ביום שלישי ורביעי יתקיימו "ימי שיתוק", כפי שהתרחשו בשבועות האחרונים, אך לטענת מארגני המחאה, צפויה בשלישי "עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים". כמו כן, ביום רביעי תתקיים הפגנה מול משכן הכנסת בירושלים. בחמישי, לפי הודעת המארגנים "יתקיימו אירועי מחאה שאיננו יכולים לחשוף כעת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים