שיתוף
תגובות
חדשות » סיכולים ממוקדים מהאוויר באיו״ש: במטרה ללכוד פצצות מתקתקות
עליית מדרגה
הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר לבצע סיכולים ממוקדים מאוויר ביהודה ושומרון | מערכת הביטחון נמצאת במרוץ נגד הזמן במטרה ללכוד חוליות טרור שמתכננות פיגועים
מעצר מבוקשים ביו״ש | צילום: דובר צה"ל

לאחר הקרב בג'נין בו כוחות צה"ל חיסלו ארבע מחבלים חמושים, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, החליט לאשר ביצוע סיכולים ממוקדים ביהודה ושומרון, רק במקרה בו קיים צורך מבצעי. יחד עם זאת, במערכת הביטחון נערכים להרחבת הפעילות הביטחונית, זאת בשל התראות רבות על חוליות טרור שנערכות לבצע פיגועים בטווח הזמן המיידי.

במערכת הביטחון התקבלו התראות רבות על ניסיונות לבצע פיגועים, צה״ל נמצא במרוץ נגד הזמן כדי להגיע לחוליות הטרור לפני שיצליחו לבצע פיגועים. לקראת חגי תשרי הוחלט להרחיב את הפעילות המבצעית נגד הטרור, ובהערכת מצב שקיים הערב הרמטכ"ל כוכבי בפיקוד המרכז, הוחלט על אישור ביצוע סיכולים ממוקדים עם מל"טים תוקפים באיו"ש. בחלק מהיחידות נעצרו האימונים והקורסים כדי להסיט כוחות ליו"ש וישנם יחידות שהחלו לגייס כוחות מילואים.

לעומת זאת, הדרג המדיני לא מתלהב מהרחבת המבצע וכרגע יש הסכמה נרחבת על כך. בהתייעצויות שעורך שר הביטחון בני גנץ עם ראש הממשלה יאיר לפיד, נשמע הסבר שקו התפר סגור באופן יחסי, זאת לצד הישגים מודיעיניים. גורם ביטחוני מעלה את החשש שכניסת כוחות צה״ל יחד עם נוכחות קבועה בגדה תגרור להסלמה בשטח.

מזרח ירושלים כיום הוא הדאגה המרכזית במערכת הביטחון, החמאס שם מסית ודואג להבעיר את השטח. בלילות האחרונים נרשמו במזרח ירושלים עימותים בהיקף חריג ויוצא דופן, זו תוצאה של קמפיין ההסתה שצובר תאוצה בשבועות האחרונים על ידי החמאס שמצדו מנסה להחזיר את הר הבית למוקד יחד עם סדרת שקרים לפיהן, ישראל רוצה לבנות מחדש את בית המקדש.

בעקבות הלחימה אמש בג'נין, דובר משרד החוץ של ארה"ב, נד פרייס, הביע חשש מההסלמה, לדבריו, "ארה"ב מודאגת עמוקות מהמצב הביטחוני המידרדר בגדה המערבית. אנו קוראים לכל הצדדים לעשות כל שביכולתם כדי להרגיע את המצב ולחזור לתקופה של רגיעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים