שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סוריה: פרובוקציות בין רוסיה לארה"ב
פיקוד המרכז של צבא ארה"ב דיווח כי חיל האוויר הרוסי פועל בצורה מסוכנת מול כלי טיס אמריקאיים בשמי סוריה | הצעדים הדרמטיים נגד קבוצת וגנר בסוריה
מטוס קרב | צילום: צבא סי

בצבא רוסיה חידשו בימים האחרונים את הפרובוקציות מול צבא ארה"ב במזרח התיכון. חיל האוויר האמריקני הודיע הלילה (שבת) כי מטוסי קרב רוסיים התקרבו לכלי טיס אמריקאיים בשמי סוריה, זו היממה השלישית ברציפות.

מטוסי הצבא הרוסי המוצבים בסוריה התקרבו השבוע שלוש פעמים למל"טים אמריקאיים מסוג MQ-9 Reaper, אילצו אותם להסיט את מסלול טיסתם ולהימנע מהתנגשות. לפחות חלק מהתקריות תועדו על ידי האמריקאים.

עוד מבחזית החדשות

גם חיל האוויר הצרפתי דיווח שמטוסי קרב רוסיים פעלו נגד מטוסיו באופן מסוכן במזרח התיכון. על פי ההודעה, מטוסי מיג רוסיים התקרבו בצורה מסוכנת לצמד מטוסי "רפאל" צרפתיים באזור הגבול שבין סוריה ועיראק.

אלו לא הפעמים הראשונות שבהן נרשמות פרובוקציות רוסיות כלפי כלי טיס אמריקאיים בשמי סוריה. לאורך החודשים האחרונים דיווחו בסנטקום, פיקוד המרכז של הצבא האמריקני המוצב במזרח התיכון, על הסלמה חמורה בפעילות הרוסית. כך למשל, חלה עלייה בכמות הטיסות הקרביות הרוסיות באזור בסיסי הכוחות האמריקאיים בסוריה, תוך פגיעה בפרוטוקול ההימנעות מעימות הקיים בין שתי המדינות.

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח אמש על שורת צעדים של הקרמלין ומשטר אסד נגד לוחמי קבוצת וגנר בסוריה. מאז המרד ב-24 ביוני, נקטו מוסקבה ודמשק בשורת צעדים כדי להגביל את פעילות היחידה באזור ובעצם רמזו הם כי היא לא יוכלו להמשיך במתכונת שבה פעלו עד היום.

עוד מבחזית החדשות

כך למשל, בוצעו חסימות לקווי הטלפון של מאות לוחמי היחידה של פריגוז'ין בסוריה, עשרות מפקדים זומנו לבסיסים הרוסיים במדינה ונדרשו לחתום על חוזה חדש מול משרד ההגנה הרוסי. ללוחמים הוצג התנאי כי מי שיסרב לחתום ייאלץ להסתלק בחזרה לרוסיה, ועל פי הדיווחים כמה עשרות לוחמים חתמו על החוזה.

עד המרד פעלו בסוריה 450-250 לוחמים של קבוצת וגנר, שפעלו בעיקר לאבטחת מתקני נפט ונכסים כלכליים נוספים. על פי דיווח, כבר יממה לאחר המרד הגיע סגן שר החוץ הרוסי לדמשק והבהיר לאסד מפורשות כי יחולו שינויים והגבלות בפעילות קבוצת וגנר בסוריה. על פי כל ההערכות והדיווחים, ברוסיה מעוניינים לשמר את פעילות היחידה במזרח התיכון ובאפריקה, אך לעשות זאת תוך שליטה של מוסקבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים