שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סוריה: הפגנות נגד אסד "בשאר יא גנב"
מחאה בסוריה
בעקבות המצב הכלכלי המידרדר במדינה, הפגינו בני העדה הדרוזית מא-סווידאא' ותושבים במחוז דרעא נגד אסד |הם חסמו כבישים והבעירו צמיגים
המחאות בסוריה | צילום: רשתות

המצב הכלכלי הקשה בסוריה, החליטו התושבים באזורים שבהם שולט משטר אסד שלא לשתוק ויצאו להפגין ברחובות. מתיעודים שמגיעים בימים האחרונים נראה שהמחאה תופסת תאוצה.

המחאות נגד המשטר הסורי התמקדו במחוז א-סווידאא' שנחשבת לבירת הדרוזים, אך גם בערים נוספות כמו דראע שבדרום המדינה. הרקע למחאה הוא עליית המחירים והאינפלציה שפוגעת באזרחים, שלתפיסתם נותרו חסרי אונים מול משטר שלא מסייע להם או מחפש פתרונות כדי להקל על יוקר המחיה.

עוד מבחזית החדשות

"אנחנו רוצים לחיות בכבוד ולהפיל את המשטר", קראו מפגינים בא-סווידאא'. "בשאר, יא גנב", הם הכריזו ותקפו את המשטר. "תחיי סוריה, שבשאר אל אסד יפול". בנוסף לקריאות המחאה, הם הבעירו צמיגים וניסו לשבש את השגרה עם קיום שביתות כלליות.

אחד הפעילים כתב כי: "המסר של הסורים למדינות שמנרמלות יחסים ולאלו שמהמרים על החזרת המשטר הכושל, המושחת והרצחני המשטר הזה הוא גופה טמאה ומפורקת שאין לה מקום בסוריה ולא לגיטימית בעיני אף אחד מהאזרחים".

מפגינים מא-סווידאא' סגרו היום את בניין העירייה ותלשו תמונות של אסד כאות מחאה, תוך כדי שהם דורכים עליה. אחרים קראו: "אסד, החוצה!". בזמן שהמחאות נגד המשטר הסורי נמשכות, יש מי שכבר סבור שהן מזכירות במובן מסוים את הפגנות 2011 שטלטלו את סוריה והיו חלק מגל ההתקוממויות. כרגע מדובר על קומץ מוחים וכרגע אף אחד לא יודע איך זה יתפתח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים