שיתוף
תגובות
חדשות » סופו של עידן: המלכה אליזבת׳ הלכה לעולמה בגיל 96
70 שנות מלכות
ארמון בקינגהאם הודיע הערב על מותה של אליזבת השנייה, היא כיהנה כמלכת בריטניה במשך 70 שנה
ארמון בקינגהאם | צילום: Pixabay

היום (חמישי) אחר הצהריים הלכה לעולמה בגיל 96 אליזבת' השניה מלכת אנגליה. דגלי בריטניה הורדו לחצי התורן ורשת BBC  השמיעה את ההמנון הלאומי לאות אבל על המלכה. את מקומה של המלכה יתפוס יורש העצר, הנסיך צ'ארלס בנה של המלכה. ברחבי העולם הביעו השתתפות בצערה של הממלכה המאוחדת ושל בית המלוכה. 

ראש ממשלת בריטניה ליז טראס מסרה "זה הלם עצום לאומה ולעולם. המלכה הייתה הרוח של בריטניה. היא הייתה אהובה על ידי תושבי בריטניה והעולם כולו. היא נגעה בחייהם של מיליונים ברחבי העולם. זהו יום של אובדן אבל היא משאירה אחריה מורשת גדולה. היא הייתה הסלע שעליו נבנתה בריטניה המודרנית. המדינה שלנו גדלה ושגשגה תחתיה. אלוהים נצור את המלך".

ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר: "המלכה הייתה הדמות שיותר מכל אחד איחדה את ארצנו. היא מאפיינת את כל מה שגורם לנו להתגאות בהיותנו בריטים".

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון: "זהו היום העצוב ביותר למדינה, אנו מבכים את לכתה של בת המלוכה הטובה ביותר".

הרב הראשי הספרדי בבריטניה יוסף דווק אמר "אבל גדול נפל על המדינה ועל הקהילה היהודית בבריטניה. הקשרים שלנו איתה ועם הנסיך צ'ארלס היו אדוקים. בית המלוכה היה תומך מדי שנה באירועי הקהילה היהודית ומסייע לנו לשמור על חופש הדת של היהודים במדינה ולהיאבק באנטישמיות ברחבי הממלכה".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי "רעייתי שרה ואני, יחד עם כל אזרחי ישראל, מצטערים מעומק ליבנו על פטירתה של הוד מלכותה, מלכת אנגליה אליזבת' השנייה. בהלווייתה של ראש הממשלה לשעבר מרגרט תאצ'ר התרשמנו ישירות מאישיותה המיוחדת שהקרינה הוד והדר. היא הייתה מגדלור של עוצמה, אחווה ושלום. בחייה היא כתבה את ההיסטוריה בת זמננו ותרמה כה רבות לטובת האנושות ועתידה. יהי זכרה ברוך".

לאות הזדהות, בניין עיריית תל אביב הואר בדגל בריטניה. "הערב כולנו משתתפים בצער הממלכה המאוחדת", כתב ראש העירייה רון חולדאי.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ספד למלכה "היא הגדירה עידן. בעולם של שינוי מתמיד, היא הייתה נוכחות מתמדת ומקור לנחמה וגאווה לדורות של בריטים".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ שלח את תנחומיו ואמר "מלניה ואני עצובים מאוד לשמוע על אובדנה של הוד מלכותה המלכה אליזבת' השנייה. אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחת המלוכה ולאנשי הממלכה המאוחדת בתקופה זו של צער ויגון".

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה שיגר אף הוא את תנחומיו ואמר "התמזל מזלנו של מישל ושלי להכיר את הוד מלכותה. היא הייתה חשובה לנו מאוד. פעם אחר פעם, הופתענו מהחום שלה, מהדרך שבה היא הרגיעה אנשים, ואיך היא הביאה את ההומור והקסם הרב שלה לרגעים של פאר".

הקנצלר הגרמני שולץ: "אנו מתאבלים על מותה של המלכה אליזבת' השנייה. נתגעגע אליה ולהומור הנפלא שלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים