שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סגנית נשיא ארה"ב: "פושעי מלחמה רוסים יישפטו"
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס הודיעה כי הממשל קיבל החלטה להעמיד לדין פושעי מלחמה רוסים | בלינקן: "המעשים אינם אקראיים או ספונטניים"
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן | צילום: State Department photo

בנאום שנשאה סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס היום (שבת) במהלך פסגת הביטחון שנערכת בימים אלה במינכן, גרמניה, אמרה האריס כי ממשלת ארצות הברית קיבלה החלטה רשמית ולפיה, רוסיה ביצעה פשעי מלחמה באוקראינה במהלך השנה האחרונה.

עוד אמרה האריס כי "יהיו עוד ימים אפלים באוקראינה" וכי "הזמן אינו עומד לצידו של פוטין". סגנית הנשיא הדגישה כי המערב הנחיל הפסד אסטרטגי לרוסיה על אדמת אוקראינה. האריס התייחסה לחששות של מדינות המערב וברית נאט"ו ערב פרוץ המלחמה באוקראינה לפני שנה.

עוד מבחזית החדשות

לדברי האריס "שנה לאחר מכן, קייב עדיין עומדת, רוסיה מוחלשת, נאט״ו חזקה מכפי שהייתה אי פעם בעבר". בנאומה התחייבה כי ארה"ב תמשיך לעמוד לצד אוקראינה כל עוד תימשך המלחמה. האריס התייחסה באריכות לפשעי המלחמה שרוסיה מבצעת באוקראינה והאשימה את מוסקבה ב"ברבריות ובחוסר אנושיות".

"הכוחות הרוסיים מבצעים זוועות נוראות ופשעי מלחמה", אמרה האריס, "זו התקפה על הערכים המשותפים שלנו ועל האנושיות המשותפת לנו. הרוסים מנהלים מתקפה שיטתית נגד אוכלוסייה אזרחית, גירשו מאות אלפי אנשים, בכלל זה ילדים, מאוקראינה לרוסיה, והפרידו באכזריות ילדים ממשפחותיהם. בחנו את הראיות, אנחנו יודעים מה הם הסטנדרטים החוקיים ואין על ספק – מדובר בפשעים נגד האנושות. אני אומרת לכל מי שביצע את הפשעים הללו ולאחראים עליהם, השותפים לפשעים הללו: אתם תשלמו על כך. נמשיך לתמוך בחקירה בינלאומית של הפשעים הללו כי צדק צריך להיעשות, בשם כל הקורבנות, הידועים והלא ידועים".

לדברי האריס "פושעי מלחמה רוסים יישפטו" מכיוון ש"יש לשרת את הצדק". עוד אמר האריס כי שנה לאחר הפלישה לאוקראינה, רוסיה נמצאת במגמת היחלשות.

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן התייחס אף הוא להחלטה של הממשל האמריקאי ואמר: "לאחר בחינה זהירה של החוק והעובדות הזמינות, קבעתי כי כוחות רוסיים ביצעו פשעים נגד האנושות באוקראינה". עוד הוסיף כי " המעשים אינם אקראיים או ספונטניים, הם חלק מהמתקפה הנרחבת והשיטתית של הקרמלין נגד האוכלוסייה האזרחית של אוקראינה".

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק נאם גם הוא בוועידה ואמר שיש צורך בתוכנית אסטרטגית להבטחת ניצחונה של אוקראינה במלחמה וכי יש להגביר את הסיוע הצבאי. "גם כעת, פוטין מהמר שאנחנו נישבר, אבל נוכיח לו שהוא טועה", הדגיש סונאק והוסיף שכדי להבטיח שלום בעתיד, על המערב להעניק לאוקראינה ערובות ביטחוניות ארוכות טווח, לחייב את רוסיה לתת דין על פשעי מלחמה בבית המשפט הבינלאומי וכן לחייב את רוסיה לשלם על ההרס שגרמה באוקראינה.

לנוכח הקריאות לזרז את הליכי הצטרפותה של אוקראינה למדינות ברית נאט"ו, אמר היום מזכ"ל הברית, ינס סטולטנברג, כי המדינה לא תוכל להפוך לחברה מלאה לפני שתהיה שוב מדינה "ריבונית ועצמאית" כלומר, כל עוד לא תשחרר אוקראינה את שטחיה שנכבשו בידי רוסיה מ-2014 ואילך.

עוד מבחזית החדשות

עם זאת, סטולטנברג הבהיר שחברות נאט"ו חייבות להעניק לאוקראינה את כל התמיכה שלה היא זקוקה כדי לנצח במלחמה נגד רוסיה. לדבריו "יש הטוענים שהגברת התמיכה מצד נאט״ו תגרום להסלמה צבאית, אך הסיכון הגדול ביותר הוא שפוטין ינצח", אמר, "מסר של ניצחון כזה יהיה עבור פוטין ושליטים אוטוריטריים אחרים, שהם יכולים להשתמש בכוח כדי להשיג את מה שהם רוצים. אנחנו יודעים שסין מסתכלת היטב לראות אם העולם נכנע לרוסיה".

במקביל, נמשכת הלחימה באוקראינה. הנשיא זלנסקי אמר היום כי: "רק ב-24 השעות האחרונות הופגזו 10 אזורים באוקראינה. למרבה הצער, יש הרוגים ופצועים. עונש הוגן יהיה לכל מי שיבצע את הטרור המתמשך הזה. תהיה תגובה לכל חיים שנלקחו, לכל טיל שנורה לעבר אוקראינה, על כל הרוע והסבל שרוסיה הביאה לארצנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים