שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סגן ראש ממשלת רוסיה: מוכנים לחדש את אספקת הגז לאירופה דרך צינור ימאל
רוסיה מעוניינת לחדש את האספקה דרך צינור ימאל-אירופה כך לפי סגן ראש הממשלה, "השוק האירופי נשאר רלוונטי – יש בהחלט ביקוש לגז שלנו"
צינור הגז ימאל-אירופה | צילום: railway

הלילה (ראשון) אמר סגן ראש ממשלת רוסיה אלכסנדר נובאק לסוכנות הידיעות הרוסית טאס, כי רוסיה מוכנה לחדש את אספקת הגז לאירופה דרך הצינור יאמאל-אירופה. אספקת הגז דרך הצינור הופסקה בעקבות המלחמה עם אוקראינה. לדברי נובאק "מוסקבה מצפה להזרים 21 מיליארד קוב של גז טבעי לאירופה עד סוף השנה". 

עוד אמר נובאק, "השוק האירופי נותר רלוונטי, כשהמחסור בגז נמשך ויש לנו כל הזדמנות לחדש את האספקה". "לדוגמה, דרך הצינור מיאמאל שמגיע לאירופה שהאספקה דרכו נעצרה מסיבות פוליטיות ונותר ללא שימוש. היום, אנחנו בהחלט יכולים לומר שיש ביקוש לגז שלנו. לכן, אנחנו ממשיכים לראות באירופה כלקוח אפשרי למכירת המוצרים שלנו. זה ברור שהושק נגדנו קמפיין ענק, ששיאו היה בפעולות חבלה נגד צינור הגז נורד-סטרים".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, בחודש מאי מיד לאחר שאוקראינה צמצמה את הזרמת הגז הטבעי משטחה לאירופה, בטענה שהצבא הרוסי לא מאפשר זאת, עצר תאגיד הגז הרוסי גזפרום את אספקת הגז  דרך צינור יאמאל-אירופה שעובר דרך פולין והפסיק לספק גז לגרמניה. אייר גזפרום אולצה להפסיק את אספקת הגז, בשל הסנקציות על חברת האם שלה אירופול גז. גם פולין ביטלה את הסכם הזרמת הגז עם רוסיה, מכיוון שסירבה לשלם ברובלים כפי שדרשה הרוסים. אורכו של צינור הגז יאמאל-אירופה הוא 4,107 קילומטר והוא מחבר את שדות הגז הטבעיים בחצי האי יאמאל שברוסיה למערב סיביר דרך פולין, גרמניה ובלארוס. 

עוד אמר נובאק כי רוסיה דנה באספקת גז נוספת דרך טורקיה. רוסיה גם השיגה הסכמה עם אזרבייג'אן להגדיל את אספקת הגז. בנוסף, דנה רוסיה בהגדלת האספקה לקזחסטן ואוזבקיסטן ונובאק הצהיר כי בטווח הארוך רוסיה יכולה לספק גז טבעי גם לאפגניסטן ופקיסטן, או להשתמש בתשתיות של מרכז אסיה או באיראן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים