שיתוף
תגובות
חדשות » סגן י' שנטרל את שלושת המחבלים בשכם: "מנענו פיגוע גדול"
לוחמי הנדסה שפעלו באזור שכם שחזרו את האירוע: "פעלנו בצורה הכי בסיסית שכל לוחם ולוחמת לומדים בתחילת ההכשרה"
תגיות: ,
סגן י' שנטרל את המחבלים | צילום: דובר צה"ל

שלושה מחבלים נורו למוות אתמול (שלישי) בידי לוחמי הנדסה קרבית מגדוד 603 בחטיבה 7, לאחר שפתחו באש לעבר הלוחמים. החיילים שהיו בעמדה בשכונת השומרונים הדרומית לעיר זיהו את שלושת המחבלים שהתקרבו לעברם ברכב. אחד מהם יצא מהרכב והחל לירות לעבר הלוחמים שהשיבו באש. במכונית של המחבלים נמצאו שלושה רובי M-16, אקדח ותחמושת.

"זה השבוע הראשון שלי בתפקיד" סיפר י', מפקד המחלקה בגדוד "הגענו לגזרה ככוח תגבור לגדוד שקד של גבעתי". י' מספר שהגדוד היה אמון על כניסת פועלים לשכם ויציאתם ממנה. "בזמן ששני חיילים ניגשים לרכב ובודקים אותו יש עוד חייל שתפקידו לחפות מרחוק ולראות שלא מתקרבים אלינו מאחורה או מהצדדים", הוא מתאר את דריכות הפעילות בשגרה המתוחה.

עוד מבחזית החדשות

"קצת אחרי שש בבוקר, כמה דקות אחרי שעלינו לעמדה ופתחנו את השער, אחד החיילים שלי זיהה רכב שמגיע, עושה פרסה ועומד בשטח מת", מתאר מפקד המחלקה את התפתחות התקרית. "השטח הזה הוגדר כשטח שהוא נקודת תורפה מבצעית, כך שאם יירו עלינו זה כנראה יהיה משם".

סמל י', לוחם בגדוד שהיה בעמדת החיפוי, סיפר כי הבחין ברכב מבצע פרסה כ-200-150 מטר ממנו, שבע דקות בלבד לאחר שהגיע לעמדה. "ברגע שפתחו עלינו באש, הבנתי שזה מגיע משם. זיהיתי דמות שחורה מחזיקה נשק ויריתי לכיוונה אש רציפה כדי לתת לכוח שאיתי זמן להגיב".

עוד מבחזית החדשות

הירי התחיל כשתי דקות לאחר שהרכב נעצר ומפקד המחלקה פתח בירי "התקרבנו לעבר המחבל, הגענו למרחק של כ-30 מטר ממנו", סיפר סגן י'. "ברגע שזיהינו שהמחבלים מנוטרלים לקחנו צעד אחורה למקרה שהיו מטענים ברכב". מפקד המחלקה שיתף כי המחשבה על פציעה עברה בראשו, "הרבה פעמים יצא לי לשאול את עצמי איך אני אגיב בפעם הראשונה שיירו עליי, ככה פנים אל פנים. זו תחושה מספקת לדעת שהגענו למצב מבצעי אחרי כל האימונים שלנו ותפעלנו אותו בצורה טובה".

"פעלנו בצורה הכי בסיסית שכל לוחם ולוחמת לומדים בתחילת ההכשרה", הוסיף סמל י'. "אחרי שירד האדרנלין ונרגעתי אני קורא יותר טוב את הסיטואציה, ומבין מה היה יכול לקרות אם לא היינו שם", הוא מסכם ומבין את המשמעות החשובה של התפקיד: "יש הקלה גדולה שפעלנו בצורה הנכונה ומנענו פיגוע גדול".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. ישר כוח גדול סגן י'! וכל החיילים בכוח התיגבור. אוהבים אותכם מאוד.תודה לכם על הנחישות והרצון לשמור על מדינת ישראל ותושביה.תמשיחו לבצעה את המשימות שאתם מקבלים בשמח רבה והקדוש ברוך הוא ישמח אותכם תמיד,וגם בעתיד הקרוב לגאולה מהמרצחים שבארצנו.תודה!!!

  2. כפרה עליך יילכו כל המחבלים.
    היה ישמור וינצור אותך יחד עם כל חיילי צה"ל הקדושים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים