שיתוף
תגובות
חדשות » סבב ההתייעצויות בבית הנשיא: גנץ וליברמן לא ימליצו על לפיד
מרכיבים ממשלה
נציגי המפלגות צפויים לסיים למסור את המלצתם לנשיא עד יום שישי, לאחר מכן יטיל הרצוג את הרכבת הממשלה על נתניהו | יריב לוין: "קיבלנו את המנדט ונעמוד בהבטחותינו"
סיעת הליכוד המליצה על ח״כ בנימין נתניהו בבית הנשיא | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

יום (רביעי) קיבל נשיא המדינה יצחק הרצוג את התוצאות הסופיות והרשמיות של הבחירות לכנסת ה-25 שנערכו ביום שלישי שעבר. עם קבלת התוצאות ולאחר התייעצות עם הסיעות, עתיד הנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. לדברי מקורבי נתניהו, הוא חפץ להשביע את הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב, יחד עם השבעת הכנסת.

לפני תחילת סבב ההתייעצויות אצל הנשיא, נערכה פגישה בין יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ לבין יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו. בהודעה שמסרו השניים נאמר כי  "הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה לאומית". עם זאת, גורמים בליכוד ובציונות הדתית טוענים ש"טרם נפתרה המחלוקת באשר לתיק האוצר".

נתניהו העביר מסר לשותפיו הקואליציוניים ואמר "אצהיר כבר על רפורמות משמעותיות, אבל לא נכניס להסכמים הקואליציוניים את כל ההסכמות. לא ינוסחו הצעות חוק ספציפיות שהממשלה תסכים עליהם".

הראשונים שהגיעו לבית הנשיא היו נציגי מפלגת הליכוד, ח"כ יריב לוין וח"כ מירי רגב, שהמליצו על בנימין נתניהו כמועמד הליכוד לראשות הממשלה. בהמשך היום צפויים להגיע נציגי מפלגת יש עתיד, חברי הכנסת בועז טופורבסקי, קארין אלהרר ואורנה ברביבאי, שימליצו על מועמדותו של יאיר לפיד.

עוד מבחזית החדשות

בצאתו מפגישת ההתייעצות עם נשיא המדינה אמר לוין בנוגע לפסקת ההתגברות "קיבלנו מנדט ברור למשול ויש לנו כוונה לעמוד בהבטחתנו. אנחנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן קואליציוני וננסה להגיע להסכמות במכלול הנושאים הרלוונטיים. כשנגיע להסכמות נגיע עם הצעת חוק מסודרת והציבור יידע בדיוק מה אנחנו מעוניינים לקדם. בשלב זה מוקדם לדעת כיצד הדברים ייראו בדיוק". כאשר נשאל לוין האם נתניהו מעכב את פסקת ההתגברות ענה לוין "אל תאמינו לשמועות והדלפות. אלה לא סודות מדינה. יהיו הסכמים קואליציוניים חתומים, נחלק תיקים בין המפלגות וכל הספקולציות הן מוקדמות לחלוטין". 

ח"כ מירי רגב התייחסה אף היא להמלצה על נתניהו ואמרה "העם אמר את דברו, חשוב שנקבל את דין הבוחר. די לחרמות ודי להפחדות. באנו לעבוד למען החברה הישראלית כולה, ימין ושמאל, ערבים ויהודים, נשים וגברים. פנו אליי ארגוני נשים, אני כאישה חברה בממשלה שבה ראש הממשלה תמיד דאג לזכויות נשים. כך נעשה גם בממשלה הזו".

ח"כ אלי כהן אמר "דבר אחד ברור, עם ישראל עייף מבחירות. נקים ממשלה יציבה לתקופה של לפחות ארבע שנים. נקים ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי מדינת ישראל".

נציגי המחנה הממלכתי חברי הכנסת, פנינה תמנו-שטה, זאב אלקין ואיתן גינזבורג שהגיעו לנשיא החליטו הפעם בעצת ראש מפלגתם שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים. את היום הזה אצל נשיא המדינה יחתמו נציגי מפלגת ש"ס וגם הם צפויים להמליץ על נתניהו. מחר ובשישי יגיעו כל יתר נציגי המפלגות להמליץ על המועמד המועדף עליהם להרכבת הממשלה.

הנשיא הרצוג הודיע שבכוונתו להודיע על החלטתו כבר ביום ראשון הקרוב. הרצוג גם הכחיש את הידיעות על כך שניסה לקדם ממשלת אחדות למרות תוצאות הבחירות וטען "לא פעלתי להקמתה של ממשלה כזו או אחרת, אני משאיר את המלאכה למערכת הפוליטית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים