שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סא"ל שחייני ורס"ן פוגל ז"ל נהרגו בהתרסקות
הותר לפרסום
דובר צה"ל מסר כי ‏רב-סרן חן פוגל ז"ל הועלה מדרגת סרן לדרגת רב-סרן לאחר מותו. צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן
סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל | צילום: באדיבות המצלם

שמם של שני ההרוגים בהתרסקות המטוס אמש הותר הבוקר (ג') לפרסום: סא"ל ארז שחייני ז"ל, סגן מב"ס חיל האוויר ע"ש עזר ויצמן ז"ל ברמת דוד, בן 38 במותו. ארז היה נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. ההרוג הנוסף הוא רס"ן חן פוגל ז"ל, בן 27 מחיפה. שניהם היו טייסים.

קצין הסיור חולץ באופן כמעט מיידי. הוא נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. במשך שעה ארוכה ניסו לוחמי ילת״ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי לחלץ את שני הטייסים, ולאחר חילוץ שכלל טיפול ראשוני ומאמצי החייאה ממושכים, נקבע מותם של שני הטייסים – קצינים בקבע בדרגת סרן וסא"ל.

עדכון למצבו של קצין הסיור שפונה לביה"ח רמב"ם: "הוא הגיע אלינו כשהוא סובל מהיפותרמיה קלה אבל מצבו השתפר מהר מאוד. הפגיעה היחידה שהייתה לו היא שבר בעמוד השדרה שלא הצריכה התערבות מיידית. מצבו ממשיך להשתפר והוא מדבר".

דובר צה"ל מסר כי ‏רב-סרן חן פוגל ז"ל הועלה מדרגת סרן לדרגת רב-סרן לאחר מותו. צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה״עטלף״ וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט'.

במהלך הטיפול באירוע הוטל צו איסור פרסום, אך חברי כנסת מסוימים הפרו אותו מעל דוכן המליאה.

דובר צה"ל רן כוכב גינה את הפרת הצנזורה וכתב כי "‏אני מגנה את פרסום הידיעות בנוגע לנפגעי צה״ל בהתרסקות המסוק אמש, וזאת טרם שהותר פרסומן. פרסום ההודעות לפני שעודכנו רשמית משפחות הנפגעים, וזאת חרף הבקשות המפורשות שלא לפרסם את הפרטים, הוא הפרה בוטה של נוהל המכובד מזה עשרות שנים ובבסיסו הדאגה למשפחות הנפגעים בשעתן הקשה".

שר הביטחון בני גנץ הגיב לאירוע הקשה ואמר כי הוא "מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק ורפואה שלמה לפצוע. שוחחתי עם הרמטכ"ל, ואני מבטיח שצה"ל יתחקר את האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים. אני מבקש להודות לכוחות החילוץ שפעלו במהירות ובתנאים לא פשוטים כדי לאתר את צוות המסוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים