שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו תוקף את מתווה הנשיא: "לא מביא את האיזון הנדרש בין הרשויות בישראל"
תיעוד
בקואליציה דחו את המתווה הנשיא | השרה רגב: "מתווה הנשיא? מתווה הנשיאה! נראה שאת המתווה הכתיבה חיות לנשיא, זלזול באינטליגנציה של הציבור"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: נועם מושקוביץ

נשיא המדינה יצחק הרצוג הציג הערב (רביעי) את עיקרי המתווה שלו לפיתרון סוגיית הרפורמה במערכת המשפט. גורמים בקואליציה מתחו ביקורת על המתווה וטענו כי הוא חד צדדי. ראש הממשלה התייחס למתווה הנשיא טרם עלייתו לטיסה לברלין ואמר כי "כל ניסיון להגיע להסכמה הוא ראוי".

תגובת ראש הממשלה למתווה הנשיא הרצוג | צילום: נועם מושקוביץ/לע"מ

ראש הממשלה הביע התנגדות ברורה למתווה, כפי שהוצג על ידי הנשיא הרצוג ואמר: "נציגי הקואליציה נפגשו עם הנשיא פעם אחר פעם, בעוד שנציגי האופוזיציה לא היו מוכנים אפילו להתדיינות אחת בנושא. לצערי, הדברים שהציג הנשיא לא הוסכמו ע"י נציגי הקואליציה. סעיפים מרכזיים במתווה שהוא הציג רק מנציחים את המצב הקיים, ולא מביאים את האיזון הנדרש בין הרשויות בישראל, זו האמת המצערת".

עוד מבחזית החדשות

שר החינוך יואב קיש הביע גם הוא התנגדות למתווה ואמר: "כל ניסיון להגיע להסכמה הוא ראוי, אך במשך שבועות שנציגי הקואליציה קיימו הידברות עם הנשיא נציגי האופוזיציה סרבו לקיים התדיינות כלשהיא. המתווה שהציג הנשיא אמנם התייחס לנושאים ברפורמה אך לצערנו הוא כולל סעיפים מרכזיים שרק מנציחים את המצב הקיים ואינם מייצרים את האיזון המינימלי הדרוש בין הרשויות". בכיר בליכוד הוסיף: "על פניו מתווה הנשיא נראה רע מאוד מבחינתנו. הימין לא מקבל כלום ממה שהכי חשוב לו".

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הדגיש כי לא הושגו הסכמות בנוגע למתווה עם הקואליציה: "למען הסר ספק, מתווה הנשיא הוא מתווה חד צדדי של הנשיא ולא מתווה שהוסכם בדרך כלשהי על ידי גורם כלשהו בקואליציה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר בתגובה: "הבטחנו רפורמה, לא הנצחה של המצב הקיים" שרת התחבורה מירי רגב תקפה: "מתווה הנשיא? מתווה הנשיאה! נראה שאת המתווה הכתיבה הנשיאה לנשיא המדינה. המתווה הוא זלזול באינטליגנציה של הציבור. זהו מתווה שלוקח צד ברור, נגד העם והריבון. האמת שציפיתי למשהו יותר רציני".

סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר, הביעה התנגדות למתווה ואמרה: "כבוד הנשיא, מעריכה אותך מאוד ורוצה כמוך אחדות אבל זה לא מתווה העם ובטח לא מתווה פשרה".

לעומת זאת, סיעת המחנה הממלכתי הביעה תמיכה במתווה המוצע: ״אנו מברכים את נשיא המדינה על המאמץ העילאי שהקדיש למען אחדות עם ישראל, ומניעת המשבר החוקתי, ומלחמת אחים שעלולה לפרוץ ביננו. סיעת המחנה הממלכתי מקבלת את מתווה הנשיא כמקשה אחת, כבסיס לחקיקה במקום מתווה החקיקה המסוכן הקיים. אני קורא לנתניהו ולכלל הגורמים במערכת הפוליטית לנהוג באחריות, בשעה גורלית זו, לאמץ את המתווה, ולהתחיל בקידומו באופן מיידי".

עוד מבחזית החדשות

חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה) הגיבה: "מתווה העם נמצא ברחובות כל שבוע. מתווה העם זה תשתית המדינה שנוסדה כדמוקרטיה. מתווה העם זה התיקון שצריך לעשות פה – חוקה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, הוציאו הודעה משותפת מטעמם ואמרו: "מביעים תמיכה מלאה במתווה נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג. השניים קוראים הערב לכלל ראשי המפלגות ולכל חברי כנסת ישראל להתייצב כמקשה אחת מאחורי יוזמת הנשיא".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. הנשיא חרג מסמכותו ובאופן מפליא העמיק את הקרע בעם על ידי הצגת מתווה שהוא יותר גרוע מהמצב הקיים נכון שיש שינויים קוסמטיים אבל יש הסכמה בדיעבד לעריצות הרשות השופטת דבר שרק טיפשים יכולים לקבל ו 64 מנדטים שהם רוב חלקי העם אינם טיפשים ובאם חס ושלו' יהיה מלחמת אחים זה יהיה גם על אחריותו שנתן לגימטציה לפורעים לפתוח במלחמה

  2. חבל על הזמן של הנשיא ואחרים כל זמן שלא יהיה מתווה שיוציא את נתניהו ממשפטו זה יהיה "לא מאוזן".
    נראה לי שאין בכלל מה לדבר שיחליטו מה שיחליטו בממשלה וכבגצ יעוף אותם יתבררו הדברים סופית. מי לצד מי ולאן המדינה צועדת.

    1. חבל על הזמן שאתה מאמין לשטות הזה שהריפורמה הגיע להציל את נתניהו ממשפטו אבל יותר נכון לומר שההתנגדות לרפורמה יציל את היועצים והמשטרה שרדפו את נתניהו בצורה לא חוקית מלעמוד בדין על מעשיהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים