שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו שוחח עם נשיא מצרים לראשונה מאז הבחירות: "הביעו רצון לקדם את יחסי המדינות"
ראש הממשלה שוחח בטלפון עם נשיא מצרים א-סיסי | שני המנהיגים הביעו את רצונם לקדם את היחסים הבילטרליים בין מצרים לישראל בכל המישורים כולל בזירה הבין-לאומית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

הבוקר (ראשון) התקיימה שיחת טלפון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. הנשיא המצרי בירך את נתניהו על הקמת הממשלה החדשה.

בהודעה מטעם ראש הממשלה נכתב כי שני המנהיגים הביעו את רצונם לקדם את היחסים הבילטרליים בין מצרים לישראל בכל המישורים, כולל בהתייחסויות להתפתחויות בזירות הבינלאומית והאזורית. שני המנהיגים הדגישו את חשיבות קידום השלום, היציבות והביטחון לטובת שני העמים ועבור כל עמי המזרח התיכון.

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר היום קיים נתניהו פגישת עבודה עם ראש המוסד דדי ברנע. בפגישה עדכן ברנע את ראש הממשלה בשלל הסוגיות המודיעיניות והמבצעיות השוטפות ובכללן פעילות המוסד בנוגע לסוגיית איראן. 

במוצאי שבת, פרסם נתניהו את הצהרתו המדינית הראשונה מאז הושבעה ממשלתו השישית. אחרי שעצרת האו"ם קבעה בית הדין הבינלאומי בהאג יבחן את "חוקיות הכיבוש הישראלי" בשטחים, אמר נתניהו כי "כמו מאות ההחלטות המעוותות נגד ישראל שהתקבלו בעצרת הכללית של האו"ם במהלך השנים, גם ההחלטה הבזויה הזו לא תחייב את ממשלת ישראל. העם היהודי לא כובש בארצו, ושום החלטה של האו"ם לא תעוות אמת היסטורית זו". 

ראש הממשלה שיתף בכך ששוחח עם מנהיגים בעולם בימים האחרונים "והם שינו בעקבות כך את הצבעתם. יחד עם הנשיא יצחק הרצוג, השגריר באו"ם גלעד ארדן ואנשי משרד החוץ הגענו להישג חשוב. בהחלטה שהתקבלה באו"ם בנובמבר היה לפלסטינים רוב מוחלט מהמדינות החברות באו"ם שתמך ביוזמה שלהם. אלה שלא תמכו, שהתנגדו, נמנעו או נעדרו, הם היו במיעוט. לאחר התערבותנו, 11 מדינות שינו את אופן הצבעתן וכתוצאה מכך התהפכו היוצרות. אלה שתמכו ביוזמה הפלסטינית הפכו למיעוט מכלל החברות באו"ם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים