שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נתניהו שוחח עם ולדימיר זלנסקי: להבטיח את הגעתם הבטוחה של היהודים לאומן
בין הנושאים שעלו בשיחה: "המשך הסיוע הישראלי לאוקראינה" ו"קידום מערכות הגנה אזרחיות" | בנוסף שוחח על הגעת יהודים לאומן לקראת ראש השנה
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, לראשונה אחרי תשעה חודשים. על פי לשכת ראש הממשלה "שני המנהיגים דיברו על המשך הסיוע הישראלי לאוקראינה לרבות לפליטים מאוקראינה השוהים בישראל, וכן, על המשך קידום סיוע בפיתוח וקידום מערכות הגנה אזרחיות".

"ראש הממשלה העלה גם את הצורך להבטיח ככל הניתן את ההגעה של מתפללים לאומן השנה במטרה להבטיח את חופש הפולחן", הוסיפו בלשכת ראש הממשלה.

עוד מבחזית החדשות

השיחה בין השניים התקיימה כ-9 חודשים לאחר ששוחחו בפעם האחרונה, אז ישראל ביקשה מאוקראינה להימנע מהצבעה בבית הדין הבין לאומי בהאג, ועל רקע חתימת הסכם שיתוף הפעולה הקולנועי בין ירושלים למוסקבה אתמול, שעורר את זעמם של האוקראינים.

בתגובה על הרחבת הקשרים הקיימים בין ישראל לרוסיה, שגרירות אוקראינה הגיבה היום: "אנחנו כבר לא יודעים איך להגיב. ממש באותו היום שבו פגעה רקטה רוסית בשוק הומה אדם בדונבאס שבאוקראינה, שוב הרגה ופצעה עשרות אזרחים חפים מפשע, חתמה ממשלת ישראל על הסכם שיתוף פעולה בתחום הקולנוע עם מבצעי התעמולה הרוסים".

עוד טענו האוקראינים "בתקופה שבה רוסיה מסלימה את התקפותיה באוקראינה מדי יום וגוזלת את חייהם של אנשים חפים מפשע, ישראל משתפת פעולה עם המדינה האכזרית הזו, הידועה במאמציה הקולנועיים שמטרתם להפיץ תעמולה מלחמה. בעוד הקהילה הבין-לאומית מבודדת את רוסיה כדי להוכיח שפעולותיה אינן מקובלות על החברה המערבית, נראה שישראל מציעה פלטפורמות נוספות למדינה התוקפנית להפצת רעיונותיה הרעילים. לכן, אנו קוראים לממשלת ישראל להבין סוף סוף שהתמקדות בעוול שנעשה בידי ההנהגה הרוסית היא דרך הפעולה הנכונה, במקום לחתום איתם על הסכמים מפוקפקים".

אמש פורסם ב"מהדורה המרכזית" כי ראש המוסד דדי ברנע שוחח עם זלנסקי לקראת הגעת עשרות אלפי ישראלים לאומן. ‏השיחה התקיימה על רקע המתיחות בין שתי המדינות ובניסיון להפשיר את היחסים. גורמים בירושלים טענו כי האוקראינים מערימים קשיים ומסרבים לשתף פעולה לקראת הגעת עשרות אלפי ישראלים למדינה בראש השנה.

עוד מבחזית החדשות

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים