שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו פרסם הלילה הודעת תמיכה בסמוטריץ' בעברית ובאנגלית
ראש הממשלה פרסם הודעת תמיכה בשר האוצר אחרי חצות: "אני מכיר את עמדותיו והן השתקפו בהבהרתו" | עקץ את השגריר: "אף אחד לא חף מטעויות כולל דיפלומטים זרים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'

בוושינגטון שוקלים אם להעניק לשר האוצר וחבר הקבינט ויזה – בין היתר בטענה שהוא מסית לאלימות ומקדם פשעי מלחמה • "אני מכיר את עמדותיו והן השתקפו בהבהרתו", כתב ראש הממשלה • בריאיון ל"פגוש את העיתונות" אמר סמוטריץ': "מעדתי בלשוני, הייתי בסערת רגשות. אני עובר מסע דמוניזציה בארץ ובעולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הלילה (מוצ"ש) הודעת תמיכה בשר האוצר בצלאל סמוטריץ',לאחר שהאחרון התנצל על התבטאותו לאחר אירועי חווארה. בציוץ שפרסם הלילה בעברית ובאנגלית כתב ראש הממשלה "חשוב שסמוטריץ' הבהיר שלא הייתה לו שום כוונה לפגיעה בחפים מפשע או לענישה קולקטיבית. אני מכיר את עמדותיו והן השתקפו בהבהרתו". נתניהו אף שיגר עקיצה לשגריר ארה"ב בישראל: "אף אחד מאיתנו לא חף מטעויות, כולל לא דיפלומטים זרים".

עוד מבחזית החדשות

אתמול אמר גורם אמריקאי כי בממשל שוקלים למנוע מהשר בצלאל סמוטריץ' להיכנס לארצות הברית, זאת על רקע התבטאותו לאחר אירועי חווארה, והאמירה כי "את הכפר חווארה צריך למחוק. בריאיון ל"פגוש את העיתונות" אמר סמוטריץ' כי הדברים נאמרו בסערת רגשות, וכי "יכול להיות שהמילה לא הייתה נכונה". בהמשך פרסם סמוטריץ' התייחסות לאמירה של שגריר ארה"ב לישראל נגדו: "לא כועס עליו".

בציוץ שכתב נתניהו הלילה הוא הוסיף כי "עד לרגע זה הרשות הפלסטינית לא גינתה את רצח שני האחים הנפלאים, יגל והלל יניב ז"ל, וצר לי שיש בקהילה הבין לאומית מי שמיהרו לגנות את ישראל אך עדיין לא דרשו גינוי נדרש זה מהרשות הפלסטינית". ש לציין כי ההודעות בעברית ובאנגלית אינן זהות. הגרסה האנגלית ארוכה יותר, ואין בה ההתייחסות לדברי השגריר.

בעקבות ההתבטאויות של שר האוצר אמר דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס: "הקריאות האלה היו חסרות אחריות, פוגעניות ודוחות. כמו שאנחנו מגנים הסתה של פלסטינים לאלימות, אנחנו מגנים דברים אלה וקוראים לראש הממשלה ובכירים אחרים לדחות ולהתנער מהדברים". בתגובה לדברים אמר סמוטריץ' בריאיון הערב: "אני עובר מסע השחרה ודמוניזציה בארץ ובעולם במשך שנים. עוד לפני שנכנסתי לתפקיד כבר היו מי שקראו לאמריקאים לא להיפגש איתי, ואני לא מוכן לרקוד לפי החליל הזה".

עוד אמר סמוטריץ' "האירוע בחווארה היה חמור, אמרתי את זה בצורה חד משמעית, ואסור לקחת את החוק לידיים" על המעצרים המנהליים אמר סמוטריץ' כי: "יש אנשים שמפוצצים אנשים בלוד באמצע היום, מה ההבדל? זו תפיסה של הרבה שנים ואני אאבק בכל כוחי כדי לשנות אותה, היא הופכת את המתיישבים לאזרחים סוג ב'. מדינה דמוקרטית מטפלת בפשיעה בסוגיה השונים בכלים שמתאפשרים לה, וזה לא מעצרים מנהליים. האירועים בחווארה הם פשיעה לאומנית חמורה, אבל לא טרור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים