שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו ניסה לשכנע את אוקראינה להתנגד להחלטה באו"ם: זלנסקי ביקש סיוע צבאי בתמורה
ראש הממשלה שוחח ביום שישי עם זלנסקי וביקש שארצו תצביע נגד ההחלטה בעצרת הכללית של האו"ם | זלנסקי רצה בתמורה סיוע מהממשלה בציוד צבאי לארצו
ח"כ בנימין נתניהו | צילום: צילום מסך

ביום שישי התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי וביקש ממנו שארצו תצביע נגד הצעת ההחלטה בעצרת הכללית של האו"ם בסוגיית הכיבוש הישראלי בשטחים, בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. לפי בכירים בישראל ובאוקראינה זלנסקי ענה בשלילה, והשגריר האוקראיני לא הצביע כלל.

יש לציין כי בהצבעה הקודמת בנושא זה לפני מספר שבועות, הצביעו האוקראינים בעד הצעת ההחלטה הפלסטינית, למרות בקשת ישראל. מקורות אוקראינים טענו אז, כי זו הייתה תגובה לכך שישראל סירבה לספק ציוד הגנה אווירית לאוקראינה. בישראל הגיבו בזעם רב וזימנו את שגריר אוקראינה לשיחת בירור.

עוד מבחזית החדשות

מקור ישראלי בכיר טען, כי נתניהו שוחח עם זלנסקי כחלק מסדרת שיחות שקיים עם מנהיגי מדינות בעולם, בניסיון לשכנע אותם לשנות את אופן ההצבעה של מדינתם ולהתנגד להחלטה הפלסטינית או לפחות להימנע.

מקור בממשלת אוקראינה אמר כי בשיחה עם נתניהו, ביקש זלנסקי לשמוע כיצד מתכוונת הממשלה החדשה בישראל לסייע לאוקראינה בציוד צבאי הגנתי בתמורה לשינוי הצבעתם באו"ם. המקור האוקראיני טען שנתניהו סירב להתחייב בנושא ואמר כי ההצבעה מתקרבת ולכן ידון בנושא זה בעתיד. זלנסקי התאכזב מהתשובה ולא הסכים להתחייב להצביע נגד או להימנע.

עוד אמר המקור האוקראיני "שני המנהיגים לא יצאו מרוצים מהשיחה ולא קיבלו את מה שרצו. זלנסקי החליט לבסוף שלא נצביע בכלל כדי לא ליצור משבר ולתת הזדמנות למערכת היחסים עם נתניהו". 

לעומת זאת, מקור ישראלי בכיר טען כי למרות שאוקראינה לא תמכה בהחלטה, ישראל מאוכזבת מכך שבמקום להימנע היא העדיפה לא להצביע כלל.

לשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו שוחח עם הנשיא זלנסקי, ואוקראינה שקודם לכן הצביעה בעד ההחלטה האנטי ישראלית, נעדרה הפעם מההצבעה. מעבר לכך איננו מתייחסים לתוכן שיחות מדיניות שהתקיימו".

עוד מבחזית החדשות

נשיא אוקראינה זלנסקי צייץ בטוויטר "בירכתי את נתניהו על כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. דנו בשיתוף הפעולה בין המדינות שלנו, כולל בתחום הביטחון ובנושא ההתנהלות בפורמים בינלאומיים. דנו גם ביישום תכנית השלום של אוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים