שיתוף
תגובות
חדשות » נתניהו נועד לפגישה ראשונה עם ביידן מאז הניצחון בבחירות
ראש הממשלה נפגש עם נשיא ארה"ב בשולי עצרת האו"ם בניו יורק | נתניהו ופמלייתו המתינו זמן ממושך לנשיא ביידן שהגיע באיחור ניכר
פגישת ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן בניו יורק | צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בניו יורק, אחר שבתשעת החודשים האחרונים, בהם הוא מכהן כראש ממשלה הוא לא הוזמן לבית הלבן.

הנשיא ביידן אמר בפתח הפגישה: "לפני 75 שנה, בן-גוריון דיבר על ישראל כ"חלום הדורות". מאז אנחנו עומדים זה לצד הזה. לאחרונה, למשל במסדרון הכלכלי הודו-סעודיה-ישראל-אירופה. נדבר על ערכינו הדמוקרטיים המשותפים, פתרון שתי המדינות, ומניעת נשק גרעיני מאיראן. הנשיא האמריקאי הבהיר כי: "המחויבות האמריקאית לישראל יצוקה ואיתנה, גם למול אי הסכמות".

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה נתניהו אמר בתגובה: "תודה ג'ו, אנחנו חברים מזה 40 שנה, בדקתי בלוח השנה. דיברתי על פורום כלכלי, על הבאת שגשוג חסר תקדים. אני מאמין שתחת הנהגתך, ניתן להגיע להסכם חסר תקדים עם ערב הסעודית ולפתרון המחלוקות עם העולם הערבי.

עוד אמר ראש הממשלה: "אני מאמין שבמשמרת שלך אדוני הנשיא אפשר להשיג שלום היסטורי". נתניהו הבהיר: "נמשיך לשמר את הערכים הדמוקרטיים ששתי ארצנו מקדשות".

ביידן ונתניהו נועדים לפגישה בארבע עיניים. בפגישה צפויים שני המנהיגים לדון בארבעה נושאים מרכזיים: הסכם הנורמליזציה המתגבש עם סעודיה, סוגיית הגרעין האיראני, הסוגייה הפלסטינית וסוגיית הרפורמה במערכת המשפט.

עוד מבחזית החדשות

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן התייחס הבוקר בראיון לגל"צ לעיכוב בפגישה ומתח ביקורת על האמריקאים: "אני חושב שהאמריקנים טעו בכך שהם לא קיימו את הפגישה בין נתניהו וביידן עד היום, אנחנו מקבלים מהם ביקורת מוגזמת, לפעמים אני קם בבוקר ומחכה לקבל את שיעורי החינוך ממחלקת המדינה" אמר ארדן.

ארדן התייחס גם להנפת השלט אמש במהלך נאומו של נשיא איראן ראיסי ואמר: "כל שנה אנחנו מחרימים את נאום נשיא איראן, מבטאים את המיאוס מהשפל המוסרי של האו"ם שמאפשר לאנשים כאלה שהם רוצחי המונים להתבטא מעל בניין העצרת הכללית". לדברי ארדן: "אנחנו לא רואים עצמנו כאויבים של העם האיראני, האויב האמיתי זה המשטר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים