שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו: "משתמשים ברבין כדי לנגח בעם"
"פילוג ושיסוי"
"הממשלה היא חוקית לכל דבר אבל יש מי שאמר פה שלהקים ממשלה עם 10 מנדטים, לא עם 6 זה לא לגיטימי וזה לא דמוקרטי" עקץ נתניהו את רה"מ בנט
ח"כ בנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בישיבת המליאה המיוחדת לזכר יצחק רבין: "במשטר דמוקרטי זכותה וחובתה של האופוזיציה למתוח ביקורת חריפה נגד הממשלה, אבל ראו מה קורה כאן, יש צד אחד, זה לא משנה אם הוא באופוזיציה או בקואליציה, שכל מה שהוא אומר ועושה גם אם אלה הביטויים הקיצוניים ביותר כולל ההצגה בחבלי תלייה גיליוטינות או ביזוי סמלי המדינה, וזה דמוקרטיה, ממלכתיות חופש הביטוי".

"ויש צד אחר שגם שהוא מבטא עמדות לגיטימיות שמייצגות את רוב הציבור הישראלי זה מתויג כהסתה שיח שנאה פילוג ושיסוי. עכשיו יש גם תוספת חדשה – חוסר ממלכתיות".

"אז אני חייב לומר לכם משהו מדם לבי. כבר 26 שנים, שנה אחר שנה, יש מי שמשתמש בימי הזיכרון ליצחק רבין כדי לנגח חלק עצום מהעם ואת מי שמייצג אותו. במשך כל השנים שמעתי באירועים האלה דברים פוגעניים ושקריים על המחנה אותו אני מייצג וגם עליי אישית אבל חרקתי שן, הבלגתי".

"מילאתי את חובתי להיות שם כראש ממשלה בהתאם לפרוטוקול הממלכתי. כמובן כשבאתי שאלו למה באתי ועכשיו כשאני לא בא שואלים למה לא באתי. יש פה ראשי אופוזיציה שהחרימו ימי זיכרון אחרים ועליהם לא מדברים".

"איננו מחליפים את דעותינו על מנהיגי המדינה בהתאם לאופנת הזמן ופקודת התקשורת. אנחנו גם לא חושבים שאפשר להחליף את אותם מושגים של חוקיות ולגיטימיות. הממשלה היא חוקית לכל דבר אבל יש מי שאמר פה שלהקים ממשלה עם 10 מנדטים, לא עם 6 זה לא לגיטימי וזה לא דמוקרטי".

"ואני מפנה את זה לתשומת ליבו של ראש הממשלה החליפי שמי שאמר את זה זה מי שיושב לידו כרגע אז אל תטיף לנו על דמוקרטיה".

"אנחנו מתייחסים בכבוד עמוק ליצחק רבין ז"ל על סגולותיו הרבות על תרומתו הגדולה לביטחון ישראל ועם זאת איננו מסתירים ולו לרגע את חילוקי הדעות בינינו, זאת ממלכתיות. יהי זכרו של יצחק רבין לוחם מצביא מנהיג נצור בלב העם לדורותיו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים