שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו מגיב על המחאות נגד הרפורמה המשפטית: "הכל נועד לייצר תבהלת שווא – אין לנו שום כוונה להתנצל"
ראש הממשלה הצהיר היום בישיבת הסיעה כי "הרפורמה תצא לדרך", וטען שהרפורמה הוצגה לפני הבחירות | נתניהו: "אין לנו שום כוונה להתנצל על יוזמת השר לוין" | תיעוד
ראש הממשלה בנימין ויו"ר ש"ס אריה דרעי | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

בישיבת סיעת הליכוד היום (שני) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו, לרפורמה במערכת המשפט ואמר כי "הדיון ברוב ערוצי התקשורת סביב הרפורמה הוא שטחי וחד צדדי, הכל נועד לייצר תבהלת שווא על קץ הדמוקרטיה, הרס המדינה ועוד סיסמאות". לטענת נתניהו "האמת כמובן הפוכה. ברוב הגדול של הדמוקרטיות בעולם מתקיימות הרפורמות שהציג לוין. רק בישראל לשופטים יש זכות וטו, והם אלה שלרוב מממנים בפועל את חבריהם, ופוסלים אחרים. ברוב הדמוקרטיות בעולם היועצים הם כשמם, יועצים ולא מחליטים".

הרפורמה המשפטית תצא לדרך, ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: הליכוד

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר נתניהו "דעתם של היועצים נשמעת, אבל לא מחייבת. ברוב הדמוקרטיות בעולם יש פיסקת התגברות על החלטות שיפוטיות. כשבוחנים אחת לאחת את הרפורמות המוצעות, לא רק שאינן חריגות בהשוואה לדמוקרטיות אחרות, אלא זו הנורמה שקיימת ברובן המכריע. מי שנמצא ב'אוף סייד' מול הדמוקרטיות זו דווקא מדינת ישראל". בנוסף ציין ראש הממשלה כי "אנחנו באים ליישר קו עם רוב הדמוקרטיות בעולם – ארה"ב, בריטניה וצרפת הן לא דמוקרטיות? יש שם הרס? קץ הדמוקרטיה? חורבן שלטון החוק? זה אבסורד מוחלט".

ראש הממשלה הבהיר כי "אין לנו שום כוונה להתנצל על יוזמת השר לוין, להיפך. לאורך כל מערכת הבחירות הנושא עלה פעם אחר פעם, הוא הדגיש זאת במפורש. כך עשו גם חברי הליכוד. גם אני התראיינתי יומיים לפני הבחירות ואמרתי שנערוך תיקונים במערכת המשפט".

לדברי נתניהו "לא רק אנחנו אמרנו זאת. שרי משפטים לאורך השנים, משמאל, ימין ומרכז, אמרו זאת לדורותיהם. טומי לפיד, נאמן, רמון, פרידמן, ורבים ורבות אחרים. כי גם הם האמינו שצריך לערוך תיקונים במערכת המשפט, לטובת כל אזרחי ישראל. לכן אף אחד לא צריך להיות מופתע". עוד אמר נתניהו כי "בממשלות קודמות שלא בהנהגתנו אמרו משהו לפני הבחירות, ועשו את ההיפך הגמור אחרי. מעניין שאף אחד מאלה שמותחים ביקורת עלינו לא חושב שיש בכך בעיה. אבל מה שאנחנו אמרנו לפני הבחירות, אנו עושים ונעשה אחריהן".

"קיבלנו מנדט ברוב למשול ולבצע את השינויים הנדרשים שיחזירו את האיזון הנכון בין הרשויות במדינה. לא נעשה זאת בחופזה, נפעל באחריות, שקיפות ובשיקול דעת, לאחר שנשמע את כל הגורמים הרלוונטיים. כל אחד מוזמן להביע את דעתו. מכל מקום, הרפורמה תצא לדרך, וכפי שלא נרתענו בעבר, לא נרתע גם הפעם. לכן, לאחר דיונים מעמיקים בכנסת נקדם את הרפורמה כנדרש בחוק".

יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, הסביר בישיבת הסיעה מדוע נמנע מלהשתתף בהפגנה במוצאי שבת,. לאחר שבאופוזיציה האשימו את הקואליציה כמנסות לצייר את המחאה השמאל קיצוני ולהתמקד במעטים שמניפים את דגל פלסטין, במקום להתמקד באלפים שהניפו את דגל ישראל, טען ליברמן כי "אנחנו המפלגה היחידה בכנסת שהיא מפלגת ימין. בניגוד לנתניהו, לא הצבענו בעד ההתנתקות ולא בעד שחרור סינוואר".

לדברי ליברמן "יש שיתוף פעולה פורה בין ביבי לטיבי. כשהסיעה של טיבי מקבלת שני נציגים בוועדת הכספים, אז כנראה שזה לא בחינם. יש שם דיל עמוק, ולכן לא נהיה שם. יש לנו תפיסה ברורה בנושא מערכת המשפט – אנחנו תומכים בפסקת התגברות ברוב של שבעים, אנחנו חושבים שהשינוי האמיתי הוא לא לדרוס את כולם, אלא להעביר חוקה. אנחנו ממשיכים בקו שלנו ולא מזגזגים. לא ניקח חלק בהפגנות הללו אבל נוביל את המהלכים שלנו".

בישיבת המחנה הממלכתי, התייחס גם יו"ר המפלגה בני גנץ לרפורמה במערכת המשפט, ואמר כי "ידנו המושטת לא באה לחתום על הכשר לשינוי המשטר בישראל תמורת תיקונים קוסמטיים, אם לא יהיה שינוי עמוק ברפורמה לא יהיו הסכמות". עוד אמר גנץ כי "בשבת צעדו ברחבי הארץ יותר מ-100 אלף אנשים, מתוך דאגה עמוקה לדמוקרטיה הישראלית. אזרחים מודאגים ראויים ליחס מכבד מראש הממשלה, שגם אם רובם לא בחרו בו הוא ראש הממשלה שלהם. במקום זאת, עושים להם דה לגיטימציה, ומזלזלים במאמציהם".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר העבודה מרב מיכאלי הגיבה למאמצי הפיוס של הנשיא יצחק הרצוג, ואמרה כי הוא "רואה לנגד עיניו את טובת ישראל. אני סומכת עליו שהוא רואה את הדברים שצריך ונכון לעשות". עוד אמרה מיכאלי כי "נתניהו ושותפיו מובלים מתקפה ומסוכנת, מול מתקפה כזאת לא עושים משא ומתן. אזרחי ישראל בחרו בנו כדי שנעמוד על המשמר, לא כדי שניתן לנתניהו את מה שהוא רוצה. בחרו בנו כדי להיאבק בו ולהחליף אותו".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד הודיע היום בישיבת הסיעה כי ייפגש עם הנשיא הרצוג מחר, כדי לדון ברפורמה במערכת המשפט. לעוד אמר לפיד בישיבה כי "נתניהו אמר שאנשים הצביעו בעד הרפורמה המשפטית שהם מציעים. זה שקר. הם לא הציגו לבוחרים את הרפורמה, לא אמרו כמה קיצוני זה יהיה, ובטח לא אמרו שהם ישנו את כל שיטת המשטר הישראלית".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. נגיד שהם לא הציגו את הרפורמה,גם בנט לא הציג את כוונתו ללכת עם השמאל ושיקר לבוחריו.
    לא שמעתי ביקורת על כך

  2. לאחר הבחירות ראיתי שאם השמאל לא יהיה בממשלה, הם יציתו את הראש של כולם.
    והשמאל אין לו רגשות לאמת ולא איכפת לו מכלום, אך ברגע שמציתים אותו, מרגיש שגם הוא קובע. לכן הם מפגינים כל הזמן. כך הערבים חיים מהסתה. אלה אנשים שלא רוצים את האלוהים, רק את עצמם ופתאום באים ואומרים להם שדופקים אותכם אז אלה ההפגנות, ולא צריך לתת להם. זה יקרה עכשיו בכל העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים