שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו מגיב לניו יורק טיימס: "דה-לגיטימציה לדמוקרטיה"
לאחר מאמר המערכת של העיתון, המזהיר מפני הממשלה הישראלית המסתמנת, נתניהו תקף את הדברים בסדרת ציוצים בטוויטר | "אני אתמקד בבניית מדינה חזקה ומשגשגת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מאמר המערכת של הניו יורק טיימס שהזהיר "ממשלת ימין קיצוני שתקום בישראל" ממשיך לעורר סערה בארץ, ואמש (ראשון) הגיב לראשונה ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שמתח ביקורת קשה על העיתון. נתניהו גינה את עמדת העיתון וכינה אותה "מבישה" וגם אמר שהוא "יתעלם מהעצות הלא מבוססות" של כותב המאמר.

כזכור, במאמר שפורסם בשבת, הזהירה מערכת העיתון ש"ממשלת הימין הקיצוני שתקום בישראל שונה מכל הממשלות הקודמות. לא ניתן לראות בניצחונו של נתניהו מנדט רחב לבצע ויתורים לקבוצות דתיות קיצוניות ולאומניות קיצוניות שמעמידות את האידאל של מדינה יהודית ודמוקרטית בסכנה". עוד כתבו בעיתון כי "הממשלה של נתניהו היא איום משמעותי על עתידה של ישראל. נתניהו עושה כל מה שהוא יכול כדי להישאר בשלטון ונענה לדרישות של הגורמים הקיצוניים ביותר בפוליטיקה הישראלית".

עוד מבחזית החדשות

המאמר גם נוקט בלשון מפורשת נגד יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ומזכירה את הרשעתו בתמיכה בארגון טרור יהודי ואת עמדותיו של ח"כ אבי מעוז. המאמר גם תוקף את השינויים הצפויים בשיטת המשפט והפגיעה בבית המשפט העליון, בנוסף לאי ההיתכנות של פתרון שתי המדינות שהניו יורק טיימס ידוע בתמיכתו בעמדה זו.

בתגובה לניו יורק טיימס, צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו וכתב "אחרי שהשואה נקברה במשך שנים בעמודים האחרונים, ואחרי שהעיתון ביצע לישראל דמוניזציה במשך שנים בעמודים הראשיים שלו, הניו יורק טיימס קורא עכשיו באופן מביש לחתור תחת הממשלה הנבחרת של ישראל".

לדברי נתניהו "בזמן שהניו יורק טיימס ממשיך לבצע דה לגיטימציה לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ולבעלת הברית הטובה ביותר של ארצות הברית באזור, אני אמשיך להתעלם מהעצות הלא מבוססות שלו ובמקום זאת אתמקד בבניית מדינה חזקה ומשגשגת יותר, עם קשרים חזקים יותר לארצות הברית, הסכמי שלום רחבים יותר עם שכנינו והבטחת העתיד של המדינה היהודית היחידה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים