שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו לחברי מפלגתו: "הפסיקו להתבטא בעניין נגיד בנק ישראל"
על רקע היחלשות השקל מול הדולר והאירו, הורה ראש הממשלה לחברי הליכוד להפסיק להתבטא כלפי הנגיד | "חוק בנק ישראל מבטיח את עצמאות הוועדה המוניטירית"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הבוקר (רביעי) לחברי הכנסת של הליכוד "להפסיק להתערב ולהתבטא בעניין הנגיד". מלשכת נתניהו נמסר כי: "ראש הממשלה אמר לחברי הכנסת כי אנחנו מחויבים לשמור על עצמאות בנק ישראל. עצמאות בנק ישראל היא נדבך מרכזי במדיניות הכלכלית שמוביל ראש הממשלה במשך שני עשורים ודבר לא ישנה זאת".

הצהרותיו של ראש הממשלה מגיעות על רקע ירידת השקל מול הדולר והאירו שנמשכת גם הבוקר. שער הדולר עומד כבר על 3.67 שקלים, והאירו על 3.90 שקלים. הבורסה נפתחה הבוקר בירידות, כשהמדדים המרכזיים צונחים – ת"א-125 רשם ירידה של 1.24%, ת"א-35 ירד ב-0.81% ומדד הבנקים ירד ב-0.34%.

עוד מבחזית החדשות

אתמול צייץ ראש הממשלה בעברית ובאנגלית: "חוק בנק ישראל עבר בהנהגתי והוא מבטיח את עצמאות הוועדה המוניטירית בראשות הנגיד בקביעת הריבית. שום דבר לא ישנה זאת".

דבריו של נתניהו מגיעים אחרי הציוץ של שר החוץ אלי כהן שלשום, לפיו הוא פועל כדי שבנק ישראל יפסיק את העלאות הריבית,.

דברי כהן יכולים להתפרש כפגיעה בעצמאות בנק ישראל, שכן כהן אמר שהוא מעוניין שהממשלה תשפיע על דיוני העלאת הריבית, שאמורים להיות מנותקים מכל לחץ פוליטי.

גם שר האוצר סמוטריץ' אמר בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet אתמול: "אלי הוא חבר טוב. הוא לא דיבר איתי, ואני חושב שהאמירה שלו שגויה לחלוטין. אגב, מותר, מותר לאזרחים ופוליטיקאים, לבקר החלטות שלנו ושל נגיד בנק ישראל, זה בסדר גמור בדמוקרטיה. אסור בתכלית האיסור לרמוז אפילו על פגיעה בעצמאות בנק ישראל. אני אומר את זה כי זה המפתח ליציבות הכלכלית שלנו. היה הכי קל לי להיות פופוליסט, לזרוק הכול על הנגיד ולהפוך אותו לאיש הרע. אבל הוא לא ישן לילות לפני שהוא מקבל החלטת ריבית קשה כזו. הוא מודע למחיר ועושה מה שהוא חושב שטוב מקצועית לשוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים