שיתוף
תגובות
חדשות » נתניהו ולפיד במאמצים אחרונים להבטחת ניצחונם לכנסת ה-25
יום בחירות
ראש הממשלה יאיר לפיד מנסה להשיג את שני המנדטים של איילת שקד והבית היהודי ואילו יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מנסה לשכנע את חצי המנדט החרדי שלא משתתף בבחירות
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הישורת האחרונה לפני פתיחת הקלפיות. בשני המחנות מנסים להגיע למנדט ה-61 שיבטיח את הניצחון בבחירות 2022 לכנסת ה-25. ראש הממשלה יאיר לפיד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו עושים ניסיונות אחרונים כדי להביא להצלחתם בבחירות.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד מנסה ברגע האחרון, להשיג את שני המנדטים של איילת שקד והבית היהודי, ואילו יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו מודאג מחצי המנדט החרדי שלא משתתף בבחירות. לשני האישים ברור שאחוזי ההצבעה של אזרחי המדינה בכלל ושל החברה הערבית בפרט תכריע את עתידם. 

במסגרת מאמצי הרגע האחרון, מנסה לפיד להביא את מצביעי הבית היהודי לקלפי, בניסיון להעביר ליש עתיד את שני המנדטים של איילת שקד. לפיד טוען שסקרי העומק שביצע מצביעים על כך כי חלק ממצביעי ימינה שבעי רצון מתפקודו כראש ממשלה, ולכן לגרסתו "אני אף פעם לא האמנתי שישראל מחולקת ל"אנחנו" ו"הם". כולנו אוהבים את המדינה, כולנו פטריוטים וציונים ורוצים לחיות פה ביחד. אני פונה מפה למצביעים שלא הצביעו לי בעבר ומבקש מכם הזדמנות לעבוד יחד אתכם".

ההערכה היא כי לפיד פונה למצביעי הבית היהודי בלית ברירה, מכיוון שמשיכת מצביעים מהשמאל תוביל את מפלגות העבודה ומרצ אל מתחת לאחוז החסימה. 

גם הליכוד ממשיך במאמציו להגדיל את הכוח האלקטורלי בחברה החרדית. רצף הביקורים של נתניהו במרכזים החרדיים בשבוע האחרון נחשב לתקדימי, אך הוא מקווה לשכנע את חצי המנדט החרדי שאינו מתכוון להצביע, להגיע לקלפי ברגע האמת. 

בנוסף, משקיעים ביש עתיד משאבים רבים בחברה הערבית, במטרה להעלות את אחוזי ההצבעה מעל ל-50% ולסייע לחד"ש-תע"ל לעבור בוודאות את אחוז החסימה. בימים האחרונים מתחזקת גם בל"ד בחברה הערבית. פירוש הדבר הוא, שאם בל"ד תעבור את אחוז החסימה, כל אחד מהמועמדים להרכיב את הממשלה הבאה יתקשה להקים קואליציה ללא המפלגות הערביות. בשעות האחרונות קרא נתניהו לכל מי שאינו יכול להגיע לקלפי שבה הוא רשום, לבוא ולהצביע בקלפיות הנגישות. בוועדת הבחירות המרכזית חוששים שבקלפיות הנגישות, המיועדות לאנשים בעלי מוגבלות, יווצרו עומסים כבדים שיגרמו להגדלת כמות המעטפות הכפולות במאות אלפים, מה שיגרום לעיכוב בפרסום התוצאות 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים