שיתוף
תגובות
חדשות » נתניהו העריך בדיון על הפטור מוויזות לארה"ב: תהיה גל עלייה לישראל
על מנת לקבל את הפטור, אחוז הסירובים לבקשות ויזה של ישראלים, צריך להיות נמוך מ-3% | ההערכה בממשל האמריקאי היא ששיעור הסירוב יעמוד על אחוז נמוך יותר
ויזה אמריקאית | צילום: shutterstock

הרשויות הפדרליות בארה"ב צפויות לפרסם בימים הקרובים את אחוז הסירוב לבקשות ויזה של ישראלים. אם הנתון יהיה נמוך מ-3% – ישראל תתקבל לתוכנית הפטור

הממשלה קיימה היום (ראשון) דיון לגבי הפטור מוויזות לארה"ב, ושמעה סקירה משר הפנים אריה דרעי על המגעים מול האמריקנים עד כה.

עוד מבחזית החדשות

בימים הקרובים יפרסמו הרשויות הפדרליות בארה"ב את שיעור הסירוב לבקשות ויזה של ישראלים. אם הנתון יהיה נמוך מ-3% – ישראל תתקבל לתוכנית. יחד עם זאת, דורשת ארה"ב מישראל חקיקה מתאימה בכנסת. גורמים אמריקנים מעריכים ששיעור הסירוב יהיה נמוך מ-3%.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון כי זהו מהלך חשוב ויש בו הזדמנות לקדם את נושא הפטור מוויזות לארה"ב. לדברי נתניהו, "קח לדוגמה את רפורמת המטבע. לא היה אפשר להוציא כסף מהמדינה, כלום. אמרו לנו "הכול יזלוג החוצה", ובדיוק ההפך קרה, כסף נכנס פנימה. אנחנו לא נשמור על הציונות על ידי גידורה, על ידי כליאת אזרחים".

עוד אמר נתניהו "ישראל מתחזקת. אנחנו נעבור את ארה"ב בגדילה שלנו, עברנו כבר את אירופה. נביא לכך שתהיה עלייה מהמערב לישראל כדי לשפר תנאים. נכון שיש גם את האנטישמיות העולה, אבל לא רק זו תהיה הסיבה שעולים ארצה. תהיה זרימה גדולה לארץ. המדיניות של הממשלה היא לרוץ קדימה, לנסות לנצל את חלון ההזדמנויות הזה".

עוד מבחזית החדשות

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר אמר בדיון: "יש לנו צ'אנס של כמה חודשים, ויכול להיות שאחר כך לא נוכל לעשות את זה. השגריר פה נחוש לעזור לנו". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הביע חשש שפטור מוויזות יגרום לישראלים להגר לארה"ב. נתניהו השיב לו בתגובה "אני מתנגד להתנגדות שלך. השרים התרשמו שיש אופטימיות שישראל תתקבל לתוכנית הפטור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים