שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו הגיע לתמוך בדרעי: חזרתו היא צורך לאומי; דרעי: "לא נשתוק ולא נמחל"
רה"מ ושרים בקואליציה הגיעו היום לישיבת תמיכה של סיעת ש"ס, לאחר פיטורי היו"ר אריה דרעי | ראש הממשלה: "אריה ואני היחידים שעברנו פעמיים הספדים בחיים" | צפו
נתניהו ובכירי הממשלה הגיעו לישיבת תמיכה בדרעי | צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שני) לתמוך ביו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי, בישיבתה השבועית של הסיעה. בדבריו אמר נתניהו "מהי דמוקרטיה? היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט. איך אתה מבטיח ששלטון הרוב גם יגן על זכויות הפרט ומיעוט לא ישתלט על הרוב, על ידי איזון בין שלוש הרשויות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת ש״ס | צילום: ערוץ הכנסת

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר נתניהו: "אנחנו נתונים בשיטפון של תעמולה שקרית כוזבת אינסופית שהקו המנחה שלה הוא קץ הדמוקרטיה. לא בקץ הדמוקרטיה עסקינן באנו להציל אותה. האיזון בין הרשויות הופר, לא תדעו אם אתם צופים בערוצי התעמולה. נחזיר את האיזון לישראל, אריה ואני היחידים שעברנו פעמיים הספדים בחיים שלנו".

נתניהו הוסיף ואמר כי הוא לא מתכוון לוותר על שירותו של דרעי. "קודם כל כי זה לא צודק ונכון. אין אחד שהצביע ולא ראה אותו בתפקיד בכיר בממשלה בראשותי. הייתה פגיעה בעיקרון של זכויות הרוב, ואנחנו חייבים לתקן את זה. התרומה של אריה לביטחון הלאומי ושיקול הדעת שלנו היא אמיתית. החזרה שלו לשירות בהנהגת המדינה היא צורך לאומי עם הרבה היבטים אחרים".

גם דרעי נשא דברים בישיבת התמיכה בו ואמר: "רוצה להתנצל בפני כל אלה שאכזבנו אותם אתמול בישיבת הממשלה, באתי כדי להעביר את סל הבריאות", אמר. "אני מתנצל שאכזבנו שראש הממשלה, שציפו שיעשה תרגילים ולא יפטר, עשה את זה בכאב גדול בצער. קיבלנו את המכתב והקואליציה והממשלה ממשיכות. אנחנו לא ניתן למדינת ישראל ליפול לאנרכיסטים שזועקים מעל כל במה".

אריה דרעי בישיבת הסיעה | צילום: ערוץ הכנסת

עוד הוסיף דרעי: "אתם האמנתם שפקידים במדינת ישראל שמונו על ידי הממשלה יושבים בחדרים ודנים אם להכריז נבצרות ולעשות הפיכה שלטונית. לא ראש הממשלה מינה אותי, הכנסת מינתה אותי. איפה חוסר הסבירות הקיצוני של כנסת ישראל? האם 11 שופטים יותר סבירים מ-63 חברי כנסת שנבחרו כחוק?".

בנוסף אמר יו"ר ש"ס: "לא נשתוק ולא נמחל על כבוד הציבור שלנו ונדאג שהכוח יחזור בחזרה לציבור שבחר בנו. הטיעון הכי מרכזי נגד הרפורמה של שר המשפטים אומרת ששלטון הרוב, אבל התפקיד של בית המשפט זה לדאוג גם למיעוטים. 400 אלף המצביעים של ש"ס לא זקוק למישהו שידאג לו? מי ידאג לציבור שלנו ומי ידאג לזהות היהודית של מדינת ישראל? זה לא מאבק אישי שלי באמת, עבדנו קשה מאוד בשנתיים האחרונות כדי להעביר את הממשלה הרעה שרצתה להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה".

עוד מבחזית החדשות

שר המשפטים יריב לוין אמר בישיבת ש"ס: "מה שקורה בעניין הרב דרעי לא מצחיק בכלל. בדמוקרטיה מי שקובע מי תהיה הממשלה, השרים וחברי הכנסת זה העם. לפעמים באופן ישיר ולפעמים באופן עקיף. מקום שבו השופט קובע מי נאה בעיניו להיות שר, וצריך לומר את זה על פי אמות מידה שהוא ממציא, כי הן לא קיימות בשום דבר חקיקה? על פי איזו חוות דעת של איזה יועמ"ש? דמוקרטיה זה לא. שלטון השופט אינו שלטון החוק. הוא הרבה פעמים ההפך משלטון החוק".

הוא פנה לדרעי ואמר "אני משוכנע שנמצא במהרה את הדרך החוקית והמסודרת כדי להבטיח שהצדק ייעשה והדמוקרטיה תנצח, ואתה תוכל לשוב ולייצג את הציבור העצום שבחר בך בממשלה בעמדות הבכירות ביותר כפי שרצה הציבור בהצבעתו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים