שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נשיאת הפרלמנט האירופי: "הדמוקרטיה האירופית תחת מתקפה"
פרשת הענק של תשלומי שוחד שהעבירה לכאורה קטאר לבכירים בפרלמנט האירופי | באיחוד מזועזעים ממעצר סגנית נשיאת הפרלמנט שלפי הדיווחים "נתפסה על חם"
פרלמנט האיחוד האירופי | צילום: RONALD WITTEK

נשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מטסולה הזהירה היום (שני) כי "הדמוקרטיה האירופאית נמצאת תחת מתקפה", לאחר ההאשמה כי קטאר שיחדה בכירים בפרלמנט האירופי כדי להשיג השפעה בארגון.

אמירות אלו מגיעות לאחר שמשטרת בלגיה עצרה ארבעה בכירים בארגון ובהם סגנית נשיאת הפרלמנט אווה קאילי. ארבעת העצורים הואשמו בשחיתות ובהלבנת כספים. התביעה בבלגיה חושדת כי אחת ממדינות המפרץ השפיעה על ההחלטות הפוליטיות בפרלמנט האירופי בחודשים האחרונים, תוך התמקדות בעוזרים.

עוד מבחזית החדשות

בתקשורת המקומית טוענים כי המדינה המדוברת היא קטאר למרות שממשלת קטאר מכחישה את הטענות. יש לציין כי קאילי אחראית בין היתר על נושא המזרח התיכון והיא הגנה בתוקף על קטאר בעבר.

הפרלמנט האירופי הוא הזרוע היחידה של הארגון שמקיים בחירות ישירות. 705 החברים נבחרים על ידי המצביעים ב-27 המדינות החברות בארגון. מטרת הארגון היא לדון על החקיקה ולהצביע עליה לפני שהיא הופכת לחוק של האיחוד.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין הגדירה את ההאשמות כ"חמורות ביותר" וקראה להקים וועדת אתיקה של האיחוד האירופי. בינתיים קאילי הושעתה מתפקידיה בארגון וכן הושעתה מחברות בפלג הסוציאל דמוקרטי. קאילי גם הושעתה ממפלגת הימין היוונית "פאסוק". ועל פי דיווחים, התביעה ביוון הקפיאה את כל נכסיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים