שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נשיאת העליון לשעבר דורית ביניש: "רפורמה משפטית – היא מכבסת מילים"
נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, יצאה בחריפות נגד הרפורמות שהממשלה החדשה מתכננת במערכת המשפט | ״ביטול שיטת הסניוריטי מסוכנת ביותר״
עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך הבוקר (שני) בירושלים, הזהיר יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, פעם נוספת מפגיעה בבית המשפט העליון במסגרת הרפורמות המשפטיות המוצעות של הקואליציה המיועדת, בתגובה לדבריו מיהרו חברי הכנסת להבטיח רפורמות גם בלשכת עורכי הדין, כולל הקמת לשכה מתחרה. גם נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית ביניש התייחסה לרפורמות המוצעות, וטענה כי מדובר בשינוי משטר.

חימי אמר בכנס כי "ה-D9 בפני הריסה מוחלטת של כל חלקה טובה" וכי "הגענו למצב שבו מבקשים לשנות את שיטת המשטר, לזנוח את כל הערכים האוניברסליים ולרדד את כל סל הערכים שלנו. הם מתכוונים להחדיר ערכים של מי שהוביל את מצעד הבהמות, שתלה בסלון ביתו תמונת אדם שרצח עשרות אנשים שבאו להתפלל, ולהכחיד את המלחמה בשחיתות הציבורית".

עוד מבחזית החדשות

לטענתו "צריך להסביר לציבור שפגיעה בבית המשפט העליון ובעצמאותו היא פגיעה בדמוקרטיה ובזכויות אדם. אנחנו צריכים לצאת לרחובות. עם ישראל חייב ליטול חלק בהצהרות ולומר לפוליטיקאים שיש תג מחיר להצהרות חסרות האחריות שלהם. נעשה את זה רק אם רבבות אזרחים יצאו לרחובות". והוסיף כי "סגירת הלשכה כפי שבאה לידי ביטוי בהצעת חברי הכנסת סמוטריץ' ורוטמן היא לא הבעיה שלי או של הגילדה, אלא בעיה של הדמוקרטיה. עורכי הדין הם לוחמי זכויות  אדם ולא יכולים להיות כפופים לממשלה. רוצים למנוע ביקורת".

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית ביניש מתחה אף היא ביקורת על הרפורמה המוצעת, ואמרה כי השימוש במושג "רפורמה משפטית" הוא מכבסת מילים לשינוי המשטר בישראל. לדבריה "אנחנו בשיאו של תהליך שנמשך מספר שנים, שבהן מול כל בעיותיה של מדינת ישראל בתחומים כמו תאונות דרכים, תאונות עבודה, בעיית התשתיות, הבריאות, החינוך לא נדונות. במקום לחזק את מערכת המשפט כדי שתתמודד עם התופעות האלה והן לא מעטות במקום שיתגברו את מערכת אכיפת החוק, מדברים על הרפורמה וזו הטיה"

עוד אמרה בייניש "קמנו כדמוקרטיה ליברלית מורכבת משלוש רשויות. אי אפשר להעתיק משיטת משפט אחת את בחירת השופטים ומאחרת את פסקת ההתגברות. לכל מדינה יש את התרבות המשפטית שלה ואצלנו מדובר רק בדבר אחד, לשנות מערכת, למנוע, לפגוע בעצמאותה ובעצם לפגוע באזרחי המדינה". לטענתה "אנו לא רוצים להיות פולין או הונגריה. לא ניתן לומר רק "הרוב בחר", זה לא מספיק. איפה ערכי הדמוקרטיה ומי יגן על האזרחים? אם תחוקק פסקת ההתגברות מי שייפגע היא לא הממשלה, אלא האזרחים שעליהם מגן חוק היסוד".

בתגובה לדברי חימי, צייץ חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) והבטיח לערוך שינויים במבנה הלשכה ולהקים "לשכה נוספת" לדבריו "כשנהפוך את לשכת עורכי הדין לוולונטרית ונאפשר תחרות מולה על ידי לשכה מקצועית נוספת, נראה מי יהיה מוכן לשלם דמי חבר כדי לממן יו"ר פוליטי שפוגע פגיעה קשה באינטרסים של חבריו בשביל עוד סיבוב תקשורתי" עוד אמר קרעי כי "אגב, הוא זה שמסדר את הקומבינות בוועדה לבחירת נבחרי העל בבג"ץ". חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', המיועד לתפקיד שר, הגיב שזה "רעיון מצוין".

עוד מבחזית החדשות

גם חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) הגיבה לדברי חימי ואמרה כי "הוא נורא חושש ממה שנעשה בכנסת, להיטיב עם עם ישראל ומערכת המשפט". עוד טענה גוטליב "האם אבי חימי עקב אחר עדות שמילא בתיק 4000, שסיפר שחוקרים הוליכו אותו שולל ושיבשו הליכי משפט? רציתי לשאול את חימי, באיזה עוד תיק הוא גילה שהתובעת שמנהלת את התיק לא מוכנה להביא את החוקרים לבית המשפט כי זה "לא מאזן נכון"? תרשמו לכם שהחוקרים יגיעו לאולם בית המשפט".

חבר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד) הציג לאחרונה "רפורמה משפטית למשילות" והבטיח להקים מועצת עורכי דין ולשכת עורכי דין שתהפוך לאיגוד מקצועי וולונטרי דוגמת לשכת רואי החשבון. יש לציין כי לשכת עורכי הדין היא גוף סטטוטורי שמאגד את עורכי הדין בישראל. חברים בה יותר מ-70 אלף חברים פעילים. ללשכה שני חברים בוועדה לבחירת שופטים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים