שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נקטו עמדה ברורה סביב לגבי השטחים"
מחלוקת ראשונה
חבר הכנסת מוסי רז בפניה לראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד: "נקטו עמדה ברורה סביב המתרחש בשטחים הכבושים"
תגיות:
מוסי רז | צילום: אתר הכנסת

מיד עם השבעת הממשלה החדשה, שלח חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) מכתב אל ראש הממשלה הנכנס ואל ראש הממשלה החליפי בו הוא קורא להם לפעול "להגעה לרגיעה בשטחים ולהפסקת כל צורה של התנכלות באוכלוסיה האזרחית הפלסטינית בשטחים הכבושים, הן זו המגיעה מצד כוחות צה"ל שבשטח, והן זו המגיעה מצד המתנחלים".

"רבותיי", כתב רז, "אנא קבלו בתחילת מכתבי את איחוליי הלבביים להצלחה בשליחותכם ובמלאכת ניהול המדינה, ואין זו מלאכה קלה. לא פחות מכך, אני מאחל לשניכם ולכלל מרכיבי הקואליציה, ואני מביניהם, שנשכיל ללמוד להכיר איש את רעהו ושנתמוך בשיח בריא, מכבד וחיובי בין כולנו".

"זה שנים רבות, אני פועל למען הגעה לפתרון קבע מול הפלסטינים, מתוך אמונה עמוקה כי שלום בר קיימא ופתרון צודק אשר יביא לסיום הסכסוך הינם דברים שבהישג היד, לא רק זאת, אלא שזה גם יביא לנו בטחון, שלום ושגשוג. לדאבוני, בחלוף הזמן, המשימה נעשתה מורכבת יותר וקשה יותר בגלל המציאות בשטח, שבה אנחנו משליטים אימה על אוכלוסיה אזרחית באמצעות הצבא שלנו, ובכך פוגעים בזכויות יסוד של מיליוני בני אדם, מה שגורם לתהום הפעורה ביננו לבין הפלסטינים לגדול ולהתרחב".

"אני עוקב כל הזמן בדאגה אחר התפתחויות חמורות ביותר בשטחים, כאשר מונצחת מציאות אכזרית של שלילת חירויות בסיסיות מהפלסטינים תוך התעלמות מוחלטת מהמעשה המוסרי שבו עלינו להתייחס אל הפלסטינים קודם כל כאל בני אדם. מקרי הרג רבים של מפגינים באש חיה מתרחשים חדשות לבקרים בגדה המערבית, האחרון בהם התרחש יום שישי האחרון כאשר נער בן 15 בשם מוחמד חמאיל נהרג מאש החיילים בהפגנה בכפר ביתא, שם התושבים מוחים על בניית המאחז הלא חוקי "אביתר" שהוקם על אדמות הכפר".

"חופש התנועה אף הוא נפגע תדיר בשטחים הכבושים, ולידיעתי הובא בסוף השבוע מקרה של פגיעה חמורה בדרכי גישה שמחברות שמונה כפרים בדרום הר חברון, בסמוך לעיר יטא. על פי עדויות כתובות ומצולמות שהובאו לידיעתי, כלים הנדסיים צה"ליים גרמו נזק נרחב ומכוון לדרכי גישה שמחברות מספר כפרים משוללי הכרה מצד ישראל, אל הצירים הראשיים, ובכך זה פוגע אנושות בחופש והאפשרות לנוע עבור אלפי בני אדם, שעתה הם מנותקי גישה להשגת צרכים חיוניים. כל בר דעת יכול לראות שאין שום נחיצות בצעד הזה ואין שום סיבה הגיונית שבגינה ייגרם העוול הזה לבני אדם חפים מפשע אשר גרו שם דורות על גבי דורות".

"נכבדיי מר נפתלי בנט ומר יאיר לפיד, אני מודע לעובדה כי אין ביננו תמימות דעים, וכי רחוקות עמדותנו ושונות, עם זאת, אני מניח לפניכם סוגיה שהיא מעבר לפערים בדעות או שוני באידאולוגיה, זוהי שאלה של אנושיות, מוסר וצדק. המשך בניית המאחזים הלא חוקיים בשטחים הכבושים, פגיעה בחופש התנועה וחירויות היסוד של פלסטינים, וכן שימוש בירי קטלני על מפגינים, הינם מעשים אשר אין בינם לבין מוסריות, צדק ואנושיות כל קשר, ועל ממשלת ישראל לפעול בעניין הזה ולמנוע כל מעשה אשר פוגע בחיים של פלסטינים, ברכושם, ובחירות שלהם, לרבות חופש התנועה".

"אני מודע לכובד המשקל אשר הונח על כתפיכם ועל כתפי חברי וחברות הממשלה בכל הקשור לטיפול במוסדות המדינה שהושחתו ונפגעו תחת נהולו של ראש הממשלה הקודם, יחד עם זאת, ולצד כלל המטלות והמשימות הכבדות שבהם הממשלה תידרש לטפל, אני קורא לכם לפעול על מנת שבד בבד נתקדם לטובת השגת פתרון קבע עם הפלסטינים, בו ייעשה צדק ונשיג בטחון, שלום ושלווה עבור כולנו. צעד הכרחי על מנת שנשיג יעדים אלה הוא שהממשלה תפעל להפסקת כל צורה של התנכלות לפלסטינים, אם זה בהפסקת שימוש באש חיה נגד מפגינים, אי פגיעה בדרכי גישה, ואכיפת בנייה לא חוקית של מתנחלים בשטחים הכבושים", דברי רז.

מחבר הכנסת רז נמסר: "המציאות של הכיבוש והשלטון הצבאי בפלסטינים מכתימה את הדמוקרטיה הישראלית זה יותר מ-54 שנה. זוהי מציאות שבה הרג מפגינים באש חיה, גזל אדמות והגבלת חופש התנועה הפכו לחדשות של מה בכך, ואל לנו להשלים עמה. אני קורא לעומדים בראש הממשלה החדשה לפעול להבאת תיקון ולהפסקת כל צורה של עוול והתנכלות כלפי האוכלוסיה האזרחית הפלסטינית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים