שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נקבע הרכב השופטים שידון בעתירות על הועדה לבחירת שופטים
השופטים מינץ, אלרון וברון ידונו בעתירות ב-7 לספטמבר | נשיאת בית המשפט העליון הורתה למנות את ההרכב הוותיק ביותר
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

היום (חמישי) נקבע הרכב השופטים לדיון בעתירות העוסקות בכינוס הוועדה לבחירת שופטים. נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הורתה כי הרכב השופטים הוותיק ביותר ידון בעתירות, בהתחשב במניעוות של השופטים שנמצאים בוועדה או שעתידים לכהן בה בעתיד הקרוב.

השופטים שידונו בעתירות הם דוד מינץ ויוסף אלרון, שנחשבים שמרנים, והשופטת ענת ברון, שמזוהה עם האקטיביזם השיפוטי. ההרכב יידון בשתי העתירות שהוגשו בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים ב-7 בספטמבר.

עוד מבחזית החדשות

העתירות, שהגישו התנועה לאיכות השלטון ומפלגת יש עתיד, מבקשות מבית המשפט להורות לשר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. בעתירות נטען כי ההחלטה של לוין שלא לכנס את הוועדה נגועה בחוסר תום לב ובשיקולים זרים.

"לשון החוק פשוטה ומדברת בעד עצמה", נכתב בעתירת יש עתיד. "המחוקק לא התכוון להעניק לשר המשפטים את הסמכות לפגוע בתפקודה ובכשירותה של הרשות השופטת, בדרך של הימנעות מכוונת מכינוס הוועדה עד שהרכבה יישא חן בעיניו".

בתחילת החודש קרא לוין לקואליציה לפעול לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. "הרכב הוועדה מעוות, אין לו אח ורע בעולם", אמר לוין במליאת הכנסת. "המצב היום אבסורדי, בלתי מתקבל על הדעת. נדרש תיקון בנושא והדבר הזה בסופו של עניין, אני מתקווה, גם יתבצע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים