שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נציג צאנז בנאום הבכורה: "חונכתי לחשוב כל העת על הזולת ולעבוד למען הכלל"
חה"כ הטרי משה שמעון רוט, נשא אמש את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת ואמר כי "תפקיד נציג ציבור חרדי הוא לדאוג לעם היהודי ולהגן על הציבור החרדי"
חה"כ משה שמעון רוט | צילום: משה גולדשטיין

חבר הכנסת משה שמעון רוט , נציג צאנז, שהצטרף אתמול ליהדות התורה במסגרת החוק הנורבגי, נשא אמש את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת.

בפתח נאומו שיתף רוט באירועים שליוו את שנות ילדותו. "8-5-2-4 היו מהמספרים הראשונים שהכרתי. ספרות אלו היו חקוקות על ידו של אבי ר' חיים אלטר ז"ל בהיותו ניצול אושוויץ".

עוד מבחזית החדשות

"כשהייתי ילד קט וסקרן ניסיתי להבין למה יש לאבי מספר על היד. התשובה לשאלה זו ארכה הרבה שנות הקשבה ולימוד. אם אנסה לומר לכם היום את התשובה, אוכל לומר זאת בשתי מילים. העם היהודי! אבי קיבל את המספר בגלל היותו שייך לעם היהודי".

"את המסר שהוא לקח מכל מה שהוא עבר, המסר שהוא גם העביר לי, הוא להיות תמיד חלק מכלל ישראל. לחשוב ולדאוג לכלל ישראל. לכן הוא עסק כל ימיו בפעילות ובחסד למען הזולת.

את המסר הזה ראיתי במוחש אצל הצדיק הנשגב כ"ק הרבי מצאנז זצוק"ל. שהיה מסור כל כולו עבור כלל ישראל, באופן מפליא ובצורה שלא תאמן. כך חונכתי לחשוב כל העת על הזולת ולעבוד למען הכלל. בזכותם ועל כתפיהם עומד אני הקטן לפניכם ביום הזה".

עוד אמר רוט: "לעם ישראל יש אוצר, יקר מפז ומפנינים, שמלווה אותנו כבר 3,335 שנה, והיא תורתנו הקדושה. עלינו מוטל לשמור אותה, להגדילה ולהאדירה, ולעשות הכול "שלא תִּשָּׁכַח תורה מישראל. משימה זו היא המשימה הלאומית העיקרית. כל יהודי בכל גיל ובכל מצב, צריך בקומו בבוקר לחשוב "מה אני עושה היום, כדי שלא תשכח תורה מישראל".

לדברי רוט, על נציגי הציבור מוטלת החובה לשמור על האוצר: להנגיש את התורה לכל העם. בתמיכה וסיוע, במישרין או בעקיפין ובכל האמצעים.תפקיד נציג ציבור חרדי הוא לדאוג לעם היהודי ולהגן על הציבור החרדי, ועל תורת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

רוט בחר לסיים את נאום הבכורה שלו במילים הבאות: "טרם אסיים ואפסע אחורה, אומר תודה. הודו לד' שנתן לי הזכות, בזכות הורי ז"ל, לשרת את העם היהודי. ברכת יישר כוח לחבריי המכובדים מסיעת יהדות התורה. אשר לכל אחד מהם יש מאחוריו עשרות שנים של עשייה מבורכת לציבור, והם דוגמה לעוסקים בצרכי ציבור באמונה. תודה לחברי סיעת ש"ס הנכבדה, אשר הראו לי דוגמה לעשייה ציבורית נחושה ואצילה".

"תקוותי ותפילתי לקל הטוב שאזכה למלא בשלימות את שליחותי. את השליחות של מורי ורבי האדמו"ר מצאנז שליט"א ושל גדולי ישראל. את השליחות של אבי מורי 8524 זכרונו לברכה אמן". "אם בקדנציה הזאת נצליח, בעזרת ד', לבצע את הדברים שהזכרתי, מתוך אהבת ישראל, נוכל לומר שהיינו שליחים נאמנים של עם ישראל"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים