שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » נפלתם בתוצאות? 4 צעדים שכדאי שתעשו
הדירוג שלכם בגוגל יכול להיות מאוד קריטי לעסק שלכם, בעיקר אם אתם מסתמכים על הטראפיק שמגיע ממנועי החיפוש
נפלתם בתוצאות? 4 צעדים שכדאי שתעשו | צילום: canva

הטראפיק ממנועי החיפוש עוזר לכם לייצר לידים, מכירות וכמובן, הכנסות. כאשר דירוג האתר שלכם יורד, זה יכול להיות מתסכל ומדאיג. 

עם זאת, חיוני לנקוט בצעדים יזומים כדי לטפל בבעיה ולהחזיר את הדירוג שלכם. 

לפני שנקפוץ לשלבים, חשוב לקחת בחשבון שאם יש לכם עסק קטן, ייתכן ובהיבט הכלכלי אתם לא חושבים שמומלץ להיעזר בשירותים של מומחים, אבל לפעמים כדאי להשקיע עוד קצת ולהשתמש בשירותי קידום אתרים לעסקים קטנים בשביל לדעת שיש לכם ראש שקט ושיש מי שדואג לאתר ולנוכחות שלכם באינטרנט, זה בהחלט יכול להשתלם.

אם בכל זאת אתם רוצים לדעת מה לעשות בעצמכם, קודם כל:

שלב 1 – זיהוי הבעיה

הצעד הראשון בטיפול בירידה בדירוגים הוא זיהוי הבעיה. לפני שתכנסו לפאניקה ותנקטו בפעולה כלשהי, עליכם לוודא שהדירוג אכן ירד, ולא מדובר במצב שבו לאחר יום הכל חוזר לעצמו. 

לפעמים, הדירוג יכול להשתנות עקב שינויים באלגוריתם של גוגל.

תבדקו בכלי מעקב ביטויים כדי לדעת מה מצב הדירוגים שלכם והאם הירידה שאתם רואים היא משהו שקורה לכם באופן גורף בכל הביטויים, או שמדובר בביטוי אחד.

והאם מדובר בשינוי של יום או שאתם שמים לב שכבר תקופה יש לכם ירידות.

לאחר שאתם בטוחים שהאתר שלכם חווה ירידה בדירוגים, תנסו לחפש דפוסים או גורמים לירידה.

לדוגמה, עיצוב מחדש של האתר, שינוי כלשהו שביצעתם. אולי עדכון אלגוריתם של Google, או עונש שקיבלתם.

עוד מבחזית החדשות

שלב 2 – ניתוח הבעיה

לאחר שזיהיתם את הבעיה, הגיע הזמן לנתח אותה. 

בצעו בדיקה לכלל האתר כדי לזהות בעיות שעלולות להשפיע על הדירוגים שלכם. 

בדקו אם יש עונשים או פעולות ידניות, שהן עונשים שגוגל מטיל על אתרים במידה והם הפרו את ההנחיות שלהם. 

תבדקו את התוכן, תוודאו שהוא מותאם הן לכוונת המשתמש והן למנועי חיפוש (תבדקו שאכן נעשתה עבודת אופטימיזציה טובה באתר).

נתחו את הקישורים הנכנסים של האתר שלכם כדי לוודא שהם איכותיים ורלוונטיים. 

תבצעו הערכת בעיות טכניות כגון מהירות אתר, התאמה לנייד ומבנה האתר.

שלב 3 – בניית תוכנית פעולה ליציאה מהמצב

לאחר הניתוח שלכם, תכינו תוכנית התאוששות כדי לטפל בבעיות שזוהו. 

תעדוף את הנושאים המשמעותיים ביותר תחילה וטפל בהם באופן שיטתי. 

בצעו אופטימיזציה של התוכן לכוונת המשתמש ותבצעו אופטימיזציה לחיזוק התוכן.

תתקנו בעיות SEO טכניות, כמו מהירות אתר, התאמה לנייד ומבנה האתר. הסר קישורים נכנסים מזיקים שעלולים להשפיע על הדירוג שלכם. 

שלב 4 – מניעת הבעיה

כדי למנוע מהבעיה לחזור על עצמה, תשמרו את האתר שלכם מעודכן על ידי הוספת תוכן חדש ועדכני.

תבצעו פעולות אופטימיזציה איכותיות, תוך כדי הקפדה על הקווים המנחים של גוגל.

ירידה בדירוגים יכולה להוות סיבה לדאגה, אבל זה לא סוף העולם. 

על ידי ביצוע השלבים המתוארים במאמר, תוכלו לזהות את הבעיה, לנתח אותה, לפתח תוכנית התאוששות ולחזור אל דרך המלך.

כמובן שזה חשוב מאוד למנוע את הבעיה לפני שהיא קורית, לכן, כבר בהקדם תבצעו בדיקה לאתר שלכם.

זכרו לתת עדיפות לכוונת המשתמש תוך כדי שימוש בעקרונות הSEO.

התמקדו באיכות, בקישורים איכותיים ובתוכן מקצועי וברמה גבוהה.

במידה ואתם צריכים גורם מקצועי שיבצע את הפעולות האלו עבורכם, מומלץ לפנות למקדם אתרים מקצועי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים