שיתוף
תגובות
חדשות » נער הייתי: תופעה חדשה ומדאיגה מצביעה על נערים-מחבלים
בשלושת השבועות האחרונים בוצעו שלושה פיגועים על ידי נערים בני 13 ו-14 ממזרח ירושלים, שנחשפו לתכנים אלימים נגד ישראל בבתי הספר וברשתות החברתיות.
זירת הפיגוע באוטובוס אתמול | צילום: דוברות המשטרה

שלושה פיגועים שהתרחשו בשבועות האחרונים מצביעים על תופעה מדאיגה של מחבלים נערים, שיוצאים לבצע פיגועים ברחבי הארץ. כך היה אתמול (שני) בשני הפיגועים, גם בעיר העתיקה שבו מחבל בן 14 דקר נער בן 17 וגם באוטובוס במחסום שועפאט, שבו נהרג לוחם מג"ב אסיל סואעד על ידי נער בן 13. בנוסף, פיגוע ירי שאירע ליד עיר דוד בירושלים לפני כשבועיים וחצי בוצע על ידי מחבל בן 13.

פיגוע הירי בעיר דוד לפני כשבועיים וחצי בוצע על ידי מחבל בן ה-13 מסילוואן, שפצע את קצין צה"ל סגן נ' (22) ואת אביו (47). מחקירת המחבל עולה, כי בבית הספר שבמחנה הפליטים שועפאט, הוא נחשף לתכנים שמעודדים פיגועי התאבדות ורצח חיילי צה"ל, כמו, סיפור שמהלל פיגועי התאבדות במקצוע הבנת הנקרא, עם המלצה "חתכו את צווארם של חיילי האויב" ו"לבשו חגורות נפץ". התיאורים מלווים באיור של חיילים ישראלים שנורו למוות על-ידי חמוש פלסטיני. או שימוש ברוגטקות שמכוונות כלפי חיילים כדי ללמוד על כוח הכבידה של ניוטון בשיעור מדעים, וגילוי תפקוד איברים בגוף האדם בזמן התנגשות אלימה עם הצבא הציוני בשיעור ביולוגיה.

עוד מבחזית החדשות

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר אתמול לאנשיו כי "אנו עדים לתופעה שמדובר בקטינים וצריך לשים לב לזה". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס אף הוא לתופעה, ואמר כי "ילדים בני 13 ו-14 שיוצאים לרצוח יהודים רק בשל היותם יהודים הם לא מפגעים בודדים. הם צומחים בחברה אלימה ומסיתה ששוטפת להם את המוח בשנאת ישראל". עוד הוסיף סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו כי "צריך לטפל בהסתה במסגדים, בבתי הספר וברשתות החברתיות".

מכון המחקר והמדיניות הבינלאומי IMPACT-se, שחוקר ספרי לימוד ברחבי העולם ומעודד תכנים של שלום וסובלנות, בדק את הספרים שנלמדים בבית הספר לבנים אלפורקאן במחנה הפליטים שועפט, שלפי רשת אל-גז'ירה מתבסס על תוכנית הלימודים הפלסטינית. החוקרים גילו כי ספרי לימוד במקצועות כמו מדעים ומתמטיקה מעודדים את התלמידים להקריב את עצמם.

שיעור בספר חינוך איסלאמי, שפורסם בספטמבר האחרון על-ידי משרד החינוך הפלסטיני ברמאללה, מקדיש פרק שלם שבו מלמדים את הילדים כי מות קדושים הוא "חובה" ללחימה באויבים, ושהוא מביא כבוד ותהילה, ומבטיח כניסה לגן עדן, ומי שלא מוכן להקריב את עצמו הוא ילד חלש. בספר זה מתבקשים התלמידים לכתוב על פיגועים שביצעו פלסטינים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים