שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נערכים להמשך המו"מ: נתניהו יבקש מהנשיא הארכת המנדט בשבועיים
הרכבת הממשלה
נתניהו מתכנן לבקש מהנשיא את הארכת המנדט להרכבת הממשלה | זאת על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני | יהדות התורה: המו"מ לא מתנהל בצורה נורמלית
יו״ר יהדות התורה ושר השיכון ח״כ יצחק גולדקנופף | צילום: פישל רוזנפלד

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, מתכנן לבקש מהנשיא יצחק הרצוג את הארכת המנדט להרכבת הממשלה על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני. כך ע"פ הדיווח הערב של מיכאל שמש בכאן 11. בליכוד מעריכים שלא יצליחו להשביע ממשלה עד תום המועד של המנדט הנוכחי בעוד 12 ימים. הבקשה הצפויה מהנשיא, בעקבות הקשיים בהחלפת יו״ר הכנסת והצורך באישור חוק דרעי וחוק בן גביר.

במקביל, ביקורת חריפה מצד כמה מהשותפות הערב על יהדות התורה שמסכלת לפי שעה את איסוף החתימות להחלפת יו״ר הכנסת. לפיי הדיווח של אנה יוסטמן ב"מעריב" ביהדות התורה נדהמו לגלות כי תיק ירושלים לא רק פוצל, אלא גם רוקן. על כן, הבוקר (שלישי) יצא מהמפלגה מסר תקיף לליכוד: במצב הזה לא ניכנס לממשלה, וגם לא נהייה בעד החלפת יו"ר הכנסת.

בצל המחלוקות, עו"ד אברהם יוסטמן ('יהדות התורה') התראיין בתכנית 'שבע תשע' ברדיו 103FM ונשאל האם יש היתכנות להקמת ממשלה בזמן הקרוב. "אני לא מכיר מקום לאופטימיות. ברור שאם יתקדמו עוד קצת עם סמוטריץ' זה מתקרב", השיב. לשאלה מדוע איננו אופטימי, ענה כי "אנחנו מפלגה בגודל של 7 מנדטים, הקואליציה זקוקה לנו באופן ברור וחד. לא מדברים איתנו 10 ימים, אין לנו מושג אם הנושאים המהותיים שבשבילם נבחרנו יתקבלו כקווי יסוד של הממשלה או לא. הבטיחו כל מיני דברים, אנחנו אנשים מסודרים, יש לנו הסכם ברור שצריך להיחתם על ידי שני הצדדים כפי שמקובל בכל קואליציה. הדבר צריך להיות מעוגן בהסכם".

עוד מבחזית החדשות

יוסטמן פירט על המחלוקות העיקריות בשיחות: "מדובר בהמון נושאים. דיברנו על כך שצריך להשוות את תקציבי החינוך ולסדר את השחיקה שהייתה במשך שנים, שצריך לחוקק פסקת התגברות כזו או אחרת. לאו דווקא כסף, החינוך כן קשור לכסף וכסף זה לא מילה גסה. בכל הקשור ליהדות התורה, לא רק שיש קשיים אלא אין מו"מ, לכן נצטרך לשבת כמה ימים טובים להערכתי ולדאוג שכל הבקשות המהותיות שלנו והצרכים ימולאו, חלק מהם זה חקיקה וחלק תקציבים. גם חוק הגיוס צריך להגיע למתווה מסודר שיהיה מקובל על כל הצדדים, זה מורכב". עוד הוסיף כי כל הדברים האלו צריכים להתקיים לפני הקמת הממשלה: "יהיה הסכם מסודר שיהיה בו עשרות רבות של סעיפים, קרוב ל-200 סעיפים. הכנו הסכם מסודר. בשביל זה נבחרנו, אנחנו לא יכולים לאכזב את הבוחרים שלנו".

לשאלה כמה זמן עוד נשאר לדון, ענה ש"בשבוע הבא להערכתי זה מסתיים, אפשר לקבל הארכה, יכול להיות שהמחוקק צפה את המקרים האלה. קצת חבל שזה נמרח כל כך הרבה. אני חושב שזה תמהיל של הכול מהכול, בוודאי שיש שיכרון כוח מסוים. יש את הימים הראשונים שדיברו על משרדים גדולים עד שאנשים התקרקעו, ולקח להם זמן להבין שעם כל הכבוד להישג שלהם, הם יצטרכו להסתפק במשרדים מסורתיים יותר עבור שותפות. המו"מ לא מתנהל בצורה נורמלית, היה אפשר בהחלט, הם יודעים שאנחנו מכינים רשימת דרישות והישגים שאנחנו רוצים, אפשר היה לנהל את זה במקביל".
לטענה כי חברי יהדות התורה מפולגים, ציין יוסטמן ש"אנחנו יודעים לריב, כשאנחנו רבים אנחנו עושים את זה מצויין אבל בהקשר להסכם הקואליציוני יש לנו שני אנשים שמובילים את ההסכם. ההסכם הוא אחד, הסעיפים אחידים. אפילו מתווכחים אבל אנחנו פועלים בראש אחד". בכל הנוגע לסעיף ביטול הגיור הרפורמי, הסביר: "אנחנו רוצים לקבל תשובות, השר כהנא פתח ברפורמה שרבני ערים יוכלו לגייר, אנחנו מתנגדים לזה. לא חושבים שהדבר הזה יכול להיות נחלת הכלל, צריך להישאר בסמכות הרבנות הראשית. אחד הדברים שנעמוד עליהם"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים