שיתוף
תגובות
חדשות » נעצרה רשת של רופאים: החשד – סחרו ברישיונות קנאביס רפואי
הטוב שברופאים
יחידת הסייבר בלהב 433 חשפה רשת של רופאים בחשד לסחר ברישיונות שימוש בקנאביס רפואי | במסגרת החקירה נעצרו שישה רופאים בכירים בחשד לשוחד ובסחר לא חוקי
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

הבוקר (שני) לאחר חקירה מאומצת של יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, עצרה המשטרה רופאים ואנשים נוספים בחשד שהיוו רשת של סחר ברישיונות שימוש בקנאביס רפואי. 

בין העצורים שישה "רופאים בכירים" שנעצרו בגין קבלת שוחד והנפקה שלא כדין של רישיונות קנאביס רפואי באמצעות הערוצים המקוונים ובהם גם באפליקציית טלגרם. לדברי המשטרה, "בין היתר, חשודים הרופאים והמעורבים הנוספים בביצוע עבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחר ואספקת סמים, תיווך לסחר בסמים, זיוף בנסיבות מחמירות, עבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת הרופאים".

החקירה, שנוהלה על ידי מחלקי הפשיעה המקוונת של מחוזות מרכז וצפון, רשות המיסים ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עלה חשד כי ה"רופאים הבכירים" פרסמו באינטרנט ובטלגרם שירותים למכירת רישיונות קנאביס רפואי. הרישיונות הגיעו ללקוחות תוך 24 שעות, וללא כל צורך רפואי מוכח. תמורת הרשיונות שילמו הלקוחות אלפי שקלים, וכן שילמו עבור חידוש הרישיון והגדלת המינון.  

במשטרה מציינים כי הרישיון שהגיע ללקוחות, נראה כמו הרישיון המקורי, החתום בידי רופאים המוסמכים לאשר אותו מטעם היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות. דובר המשטרה מסר כי "חקירת להב 433 חשפה רשת של רופאים, שהמליצו על קבלת רישיונות קנאביס והוסמכו על-ידי משרד הבריאות לאשר הנפקת רישיונות, וכן מעורבים נוספים שתיווכו בינם לבין הלקוחות שביקשו לקבל רישיון לקנאביס ללא כל סיבה רפואית". 

על פי הודעת המשטרה, היקף העבירות של תעשיית הנפקת הרישיונות מוערך בשווי העולה על סך של 17 מיליון שקלים. עוד נחשף ביחידת הסייבר, כי החברה התחזתה לחברה לגיטימית שעוסקת במיצוי זכויות בתחום הקנאביס הרפואי. "החברה סייעה לרוכשי הרישיונות בהמצאת "סיפורי כיסוי" ששימשו כתירוץ להמלצה על שימוש בקנאביס, וכן הדריכו את הלקוחות כיצד להציג את סיפור הכיסוי, סייעו בקבלת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וקישרו בין הרופאים ה"ממליצים" ללקוחות הפוטנציאליים להם שילמה החברה עבור כל רישיון שאושר". 

עוד נחשף במסגרת החקירה, כי בכמה מקרים ניצלו סוחרי סמים את הנפקת האישורים לצורך סחר בקנאביס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים