שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נעצרה רשת הונאה: גנבה כסף מקשישים דוברי רוסית
שלושת החשודים נעצרו בחשד למעורבות ברשת של מתחזים שדרשו מהקשישים להעביר אליהם כספים, וזאת לכאורה, כדי לסייע במניעת פריצה לחשבונות הבנק שלהם
בית בנק לאומי | צילום: יח"צ

בימים האחרונים עצרה יחידת הסייבר בלהב 433, שלושה חשודים במעורבות בגניבת כספים מלפחות 2,000 קשישים דוברי רוסית. מחקירת המשטרה עלה כי החשודים, שהיו שותפים ברשת הונאה, הציגו את עצמם בפני הקשישים כעובדי בנק, נציגי חברות אשראי או כאנשי משטרה.

עוד עלה בחקירה, כי חברי הרשת נהגו ליצור קשר עם הקורבנות באמצעות הטלפון ובהמשך התכתבו איתם ברשתות החברתיות, תוך שהם דורשים מהם להעביר אליהם כספים במטרה לסייע במניעת פריצה לכאורה לחשבונותיהם האישיים. המשטרה הגדירה את החשדות בין היתר כ"פריצה לחשבונות הבנק" של הקשישים. החשוד בהפעלת רשת ההונאה מתגורר באוקראינה, והמשטרה פנתה למשטרה האוקראינית ועדכנה אותה על החקירה.

עוד מבחזית החדשות

עוד עולה מהחקירה כי אחת מהקורבנות, היא קשישה מצפון הארץ, שהעבירה לחשודים עשרות אלפי שקלים במזומן, באמצעות צ'יינג' או שליחים. את אחד השליחים פגשה בנקודת מפגש שסוכמה מראש והשוטרים עצרו את השליח בזמן המסירה בנקודת המפגש.

על פי החשד, חלק מהחשודים מתגוררים בחו"ל, אך השתמשו בתשתית סלולארית שנמצאת בישראל כדי שהשיחות שלהם לקשישים ייראו כמגיעות ממספרים של בנקים מקומיים. אתמול פשטו שוטרי יחידת הסייבר על דירה בחריש, שבה על פי החשד נמצאת התשתית הסלולארית המדוברת, ועצרה את בעל הדירה. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצר החשודים עד ה-27 בדצמבר, ואת מעצר בעל הדירה עד ה-29 בדצמבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים