שיתוף
תגובות
חדשות » נס גלוי: חייל ישב בקצה הרציף וניצל מהרכבת ברגע האחרון
מוטי מועלם (46), מנהל משמרת ברכבת ישראל, הסתובב בתחנת נתב"ג כשלפתע הבחין בנוסע שישב על הרצפה בצורה מסוכנת | הוא כרז לחייל והצליח לחמוק מהרכבת
תגיות: , ,
החייל בקצה הרציף | צילום: רכבת ישראל

ביום שישי האחרון, נמנע אסון גדול בתחנת הרכבת בנתב"ג, כאשר רכבת חולפת כמעט פגעה בחייל שישב על קצה הרציף, מעבר לפס הצהוב, כשרגליו על תוואי המסילה והוא שקוע בטלפון הנייד שלו. רק בזכות כריזת החירום של מוטי מועלם (46), מנהל משמרת הבוקר, הצליח הנוסע לחמוק ברגע האחרון מפגיעת הרכבת. "הייתי בטוח שיקרה פה אסון", סיפר מועלם, "נתתי צעקה 'חייל!', כל התחנה רעדה מהעוצמה והוא קפץ ממקומו".

מועלם ציין כי מכיוון שהיה יום עמוס בתחנה, הוא החליט להחליף את אחד הדיילים של שמירת ביטחון הנוסעים ברציף. הוא הסתובב בתחנה, מחובר למערכת הכריזה, כשלפתע הבחין בחייל שהמתין לרכבת שישב כאמור בקצה הרציף, באופן מסוכן הנוגד את כל הנחיות הבטיחות. החייל, שככל הנראה לא שם לב למתרחש סביבו, לא הבחין כי רכבת חשמלית מהירה ושקטה נכנסה לרציף.

עוד מבחזית החדשות

מיד לאחר הכריזה של מועלם, נהג הרכבת, שהבחין גם הוא בחייל, בלם. "חשבתי שקרה אסון", תיאר מועלם את השתלשלות האירועים, "הסתכלתי תחילה מתחת לרכבת ואז הבחנתי בחייל, שהיה על הרציף. הוא תפס את החזה שלו, היו לו דפיקות לב מואצות". ניידת הוזמנה למקום כדי לתשאל את החייל ולפסול אפשרות של ניסיון התאבדות, אך הסתבר שמדובר מקרה של שיקול דעת מוטעה ועבירה על החוק. "לקח לחייל כמה דקות עד שהוא דיבר איתנו, הוא ממש ראה את הרכבת מולו".

גורמים ברכבת ישראל מסרו, כי העובדה שבתחנה עוברות רכבות חשמליות, גורמת לכך שהרעש שהן עושות הוא כמעט אפסי. לכן, ככל הנראה, החייל לא שמע את כניסת הרכבת לתחנה. מאוחר יותר, בזמן תשאול החייל, גילה מועלם כי הוא חולק עימו את תאריך יום הולדתו. "אולי הכול משמיים", אמר, "זה שאני הייתי על הרציף והצלתי אותו. באותו לילה לא ישנתי טוב. היום, כמה ימים אחרי, ברור לי שזה היה נס גלוי".

ברכבת ישראל ציינו כי בימי הקיץ והחופש הגדול חל גידול משמעותי בנוסעים העושים שימוש ברכבת כדי להגיע לאירועים שונים, וכי יש לשים דגש על הנחיות הבטיחות. שמירת מרחק מהפס הצהוב ברציף, השגחה על הילדים בעת השהייה ברציף וברכבת וכן זהירות בעלייה ובירידה לרכבת וממנה. בנוסף הבהירו ברכבת כי "במסגרת פרויקט החשמול משולבות בהדרגה יותר ויותר רכבות חשמליות המאופיינות בנסיעה שקטה בהשוואה לרכבות דיזל, ויש להישמר בעת מעבר מפגשי כביש-מסילה והן ברציפי הרכבת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים