שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נלכד המחבל הרוצח מהפיגוע בצומת תפוח
המצוד הושלם
בתום מצוד ממושך פשטו לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר המחבל, מונתסר שלבי, בן 44 תושב הכפר תורמוסעיא, שביצע את פיגוע הירי בו נהרג יהודה גואטה הי"ד
תגיות:
כוח צה"ל | צילום: דובר צה"ל

כוח צה"ל עצר הלילה (בין רביעי לחמישי) את המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח לפני שלושה ימים. המחבל, מונתסר שלבי, בן 44, תושב הכפר תורמוסעיא שליד רמאללה, נעצר בכפר סילואד סמוך לעיר, בתום מצוד ממושך אחריו. על פי השב"כ, המחבל לא משתייך לאף אחד מארגוני הטרור הפלסטינים.

בהודעה משותפת למשטרה ושב"כ נמסר כי "בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל אותר ונעצר המפגע אשר ביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה ז"ל ונפצעו 2 אזרחים ישראלים נוספים".

"המפגע הוא מונתצר שלבי, בן 44, תושב תורמוסייעא, ללא שיוך ארגוני. בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ, פשטו הלילה לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר המבוקש בכפר סילואד. המפגע הועבר לחקירת שב"כ. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות מול כל מי שביצע פיגוע טרור ועם אלו אשר סייעו לו", לשון ההודעה.

זהותו של שלבי, בן 44 ואב לשבעה מהכפר תורמוס עיא, הייתה ידועה למערכת הביטחון. הוא לא היה משויך לארגון טרור אך הזדהה עם חמאס וקרא לחדש את הפיגועים ביהודה ושומרון. עם זאת, שלבי, שהיה איש עסקים מעשירי הכפר, פעל כמפגע בודד וביום הפיגוע נהג לבד ברכבו, שנשרף על-ידי סייעניו, והיה זה שירה כעשרה כדורים לעבר תחנת האוטובוס.

במסגרת המאמצים לאתר את המחבל, כיתרו אתמול בבוקר כוחות צה"ל מבנה נטוש בכפר עקרבא הסמוך לשכם, בו הם חשדו שנמצא המחבל הנמלט. לפי דיווחים פלסטינים, לאחר סריקות, לא עלה בידי הלוחמים למצוא את האחרון. על פי הערכות, המחבל שהה במבנה אותו כיתרו הלוחמים, אך הוא נמלט ממנו מעט לפני שהגיעו הכוחות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "אני משבח את השב״כ, צה״ל והמשטרה על פעולה מהירה ונחושה שהביאה ללכידתו של המחבל הנתעב שרצח את יהודה גואטה ז״ל ופצע את בניה פרץ. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו".

שר הביטחון לשעבר, יו״ר ימינה נפתלי בנט: "יהודה גואטה, בן 19 בלבד, נרצח רק כי הוא יהודי שחי בארץ ישראל. לא נשלים עם המציאות הזו. אני שולח את תנחומיי למשפחה ומחזק את ידי כוחות הביטחון ששמו ידם על המחבל בן העוולה. אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם. ברוך דיין האמת".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין: "אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו של יהודה גואטה ז"ל שנרצח בפיגוע הירי בצומת תפוח, והוא בן 19 בלבד. אני מברך את כוחות הבטחון שלכדו הלילה את המחבל. תשובתנו לטרור, גם הפעם, תהיה חיזוק אחיזתנו העמוקה בנחלת אבותינו".

שרת התחבורה מירי רגב: "אני שולחת תנחומים והשתתפות כנה בצער משפחתו של יהודה גואטה הי"ד שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע בפיגוע בצומת תפוח. אני מברכת את צה"ל וכוחות הביטחון שעצרו את המחבל המתועב לפני זמן קצר.יהי זכרו של יהודה גואטה ברוך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים