שיתוף
תגובות
חדשות » ניסיון פיגוע דקירה הבוקר בעוטף ירושלים: המחבל נוטרל
האירוע התרחש במחסום מזמוריה, על תוואי החומה בעוטף ירושלים | המחבל התנהג בצורה חשודה ולוחמי מג"ב ביקשו לבדוק אותו | המחבל שלף סכין ונוטרל על ידי הלוחמים
הסכין ששימשה לניסיון הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה הודיעה הבוקר (שני) כי סיכלה ניסיון פיגוע במחסום מזמוריה, על תוואי החומה בעוטף ירושלים. לפי המשטרה, "המחבל עורר את חשדם של לוחמי מג"ב שמוצבים במקום, והם ביקשו לבצע את בדיקתו. בשלב הזה הוא שלף את הסכין – ובתגובה לכך בוצע לעברו ירי והוא נוטרל".

זירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

התקרית אירעה מעט אחרי 08:00 בבוקר, אז הגיע המחבל, פלסטיני (47) מאזור בית לחם, לאזור המעבר והתקדם לעבר לוחמי מג"ב שפעלו במקום. בשלב מסוים הוא שלף סכין ונוטרל על ידי הלוחמים ומאבטח אזרחי שהיו במקום. מהמשטרה נמסר כי הוא עורר את חשד הלוחמים בעת שהלך בין מכוניות כשידו מאחורי גבו. כשביקשו לבדוק אותו, הוא שלף את הסכין והחל להתקדם לעברם. בתגובה, הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד ונטרלו אותו.

עוד מבחזית החדשות

השוטרים תפסו את הסכין שהייתה ברשות המחבל, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים, בפיקוד סגן מפקד מחוז ירושלים, תת-ניצב אמיר ארזני, הגיעו לזירה והחלו בחקירה. בהערכת מצב שקיים ארזני, בהשתתפות סגל פיקוד המחוז ומג"ב, הוא הנחה על הגברת הערנות של כלל מערכי המחוז והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

האירוע התרחש בצל הכוננות הגבוהה של כוחות הביטחון לרגל החגים, שהחלו בניסיון פיגוע תופת בתל אביב ביום שישי האחרון אז התפוצץ מטען חבלה בפארק הירקון. בהמשך נעצרו חשודים במעורבות בפיצוץ במחלף רמלה בכביש 431. באותו היום גם התרחשו הפרות סדר בגבול עזה, שהובילו לכך שצה"ל תקף מהאוויר עמדה של חמאס. שלשום התרחש עימות אלים בין מתנחלים ופלסטינים בחברון, שבמהלכו נאלץ צה"ל לירות באוויר – ולמחרת עלו מאות יהודים להר הבית, דבר שהוביל כמדי שנה לגינויים ולהסתה נגד ישראל מרחבי העולם הערבי.
בשבוע שעבר הזהיר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, מפני הסלמה בחגים: "יש עלייה בהתרעות והאיומים קיימים, מכל המגוונים, גם בימי הסליחות ובימי חול, מועד ובחגים", אמר בתדריך לקראת ערב ראש השנה.

הוא ציין כי מתחילת השנה סיכל המחוז 31 פיגועים וניסיונות פיגוע. לדבריו, "יש 110 אנשים מטופלים בפעולות מנע מחשש להסתה ופעילות חבלנית עוינת". הוא ציין כי במהלך החגים בירושלים, בכל בית כנסת בעיר יהיה אדם חמוש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים